Evenimentul “Ziua Mondială a Inimii” este iniţiat la nivel global de catre World Heart Federation şi organizat local de către Fundaţia Română a Inimii şi Societatea Română de Cardiologie.
Acest eveniment are rolul de a promova măsuri de prevenţie pentru a reduce riscul bolilor cardiovasculare şi accidentele vasculare cerebrale prin sensibilizarea opiniei publice şi conştientizarea populaţiei asupra factorilor de risc ai bolilor cardiovasculare şi accidente vascular cerebrale.
Bolilor cardiovasculare ating în fiecare an aproximativ 17,500,000 vieţi în întreaga lume, iar România ocupă locul 3 în lume în ceea ce priveşte decesul din cauza bolilor cardiovasculare.
Ziua Mondială a Inimii este celebrată în ultima duminică din septembrie a fiecărui an de către de catre publicul larg în mai multe mult de 100 de ţări din întreaga lume.
În acest an Fundaţia Română a Inimii şi Societatea Română de Cardiologie organizează o serie de acţiuni de promovare a activităţii fizice, a unui stil de viaţă sănătos şi de măsurare a riscului cardiovascular global.
Pe 29 septembrie în Bucureşti, în spaţiul amenajat special din parcul Herăstrău, intrarea Charles de Gaulle vor exista 6 zone dedicate în care medicii specialişti vor evalua gratuit riscul de boala cardiovasculară publicului şi se vor distribui broşuri medicale informative, iar începând cu ora 12 se vor organiza ateliere de dans, maratoane şi crosul pe bicicletă „Pedalează pentru inima ta”.
Tot cu acest prilej Galeria Real împreună cu Sensiblu şi MEDCO realizează cu testări gratuite de tensiune arterială şi indice de masă corporală.
Astfel, în weekendurile 29-30 septembrie şi 6-7 octombrie, în 13 locaţii din 11 oraşe, personalul specializat va face testări şi va oferi sfaturi celor interesaţi (între orele 11.00 – 17.00).
“La prima ediţie a Zilei Inimii din Galeriile Real, cea din 2011, am testat peste 4.000 de persoane în doua zile. Anul acesta vom dedica două weekenduri acestui proiect, întrucât clienţii noştri sunt dornici să afle despre sănătatea lor.” – spune Ioana Laura Paşca, director marketing Galeria Real.
“Scopul campaniei “Ziua Inimii” este să încurajăm românii să adopte un stil de viaţă sănătos. Vrem, de asemenea, să-i facem pe oameni să conştientizeze riscul pe care îl reprezintă bolile cardiovasculare şi să ştie că acestea pot fi prevenite.” – spune Dan Nicolescu, director marketing Sensiblu.