Asigurarea de sanatate reprezinta solutia pentru persoanele care doresc sa isi protejeze sănătatea şi să beneficieze de servicii medicale de calitate.
Aceste servicii medicale de calitate, stim cu totii, sunt oferite in general de clinicile si spitalele din sistemul privat. Problema care apare, atunci cand dorim sa le accesam, e reprezentata de costurile ridicate ale acestora. Aici intervin asigurarile de sanatate.
Asiguratorul preia aceste costuri si acopera cheltuielile medicale , in schimbul primei de asigurare pe care tu o platesti anual, pentru polita de asigurare de sanatate contractata.
Astfel, vor fi acoperite sumele consistente pe care tu ar trebui sa le platesti din buzunar in cazul unui accident, al unei interventii chirurgicale sau a unor tratamente de lunga durata.
Asigurarea de sanatate ofera protectie financiara in cazul problemelor medicale, acces la servicii medicale de baza, complexe sau de urgenta, oriunde pe teritoriul tarii, precum si siguranta tratamentului corect, in conditii speciale de ingrijire, tratament si spitalizare.
Accesarea serviciilor medicale se face pe baza cardului de asigurat, pe care compania de asigurari il pune la dispozitia clientilor sai, impreuna cu materiale informative referitoare la demersurile necesare in relatia cu furnizorii de servicii medicale si cu asiguratorul, in cazul aparitiei problemelor de sanatate si/sau al accidentelor.
Poti regasi pasii de urmat in astfel de situatii, atat in documentatia pe car ti-o furnizeaza asiguratorul, cat si pe pagina acestuia de internet.
In functie de compania de asigurari de la care ai achizitionat asigurarea, accesul la serviciile medicale de care ai nevoie, se face pe baza de programare la clinica, fie prin intermediul serviciului specializat al companiei respective – Call Center – fie prin programare facuta de tine, direct la clinica dorita.
Serviciile medicale incluse în asigurarea de sanatate pot fi accesate atât în reţeaua partenerilor medicali ai companiei de asigurare, cât si în cadrul furnizorilor medicali din afara reţelei, în conformitate cu acoperirile politei, in functie de nevoile medicale si de preferintele tale.
Varianta cea mai simpla este accesarea serviciilor medicale în reţeaua partenerilor medicali ai companiei de asigurare. Serviciile medicale de care beneficiezi se deconteaza direct (integral sau cu anumite deduceri) intre asigurator si clinicile si spitalele cu care acesta colaboreaza, scutindu-te de efectuarea de cheltuieli si de bataile de cap cu actele necesare decontarilor ulterioare.
In functie de varianta de asigurare de sanatate contractata, exista limite de despagubire maxime pe un an de asigurare sau pe tipurile de servicii acoperite, insa exista si produse cu acoperire nelimitata.
Accesarea serviciilor medicale in afara retelei de parteneri, presupune achitarea integrală de catre tine a costurilor cu serviciile medicale, urmând ca recuperarea cheltuielilor efectuate să se faca în baza rambursării sau acordării de indemnizaţii de către compania de asigurare, conform condiţiilor stabilite prin contractul de asigurare.
Rambursarea costurilor de catre asigurator se face in cel mai scurt timp posibil, direct in contul tau bancar.
Cum se acorda despagubirile
Ca regula generala, pentru primirea despagubirilor, primul pas pe care tebuie sa-l faci este sa anunti compania de asigurari. În cazul în care problema de sanatate cu care te confrunti este grava sau ai suferit un accident si nu poti comunica, o persoană apropiată va contacta asiguratorul. Acesta va deschide un dosar de dauna si va incepe procesarea solicitarii, in vederea acodarii despagubirii.
Serviciile medicale de care ai beneficiat vor fi achitate de compania de asigurare, in functie de situatie, fie catre institutia ce ti-a acordat serviciile medicale necesare, fie direct catre tine.