Chiar dacă plăţile în numerar reprezintă cea mai veche formă de circulaţie a banilor, plata cu cardul este o variantă non-cash din ce în ce mai folosită în practică.
Ca să identifice ponderea celor două categorii de plată în comportamentul de consum: cash sau non-cash, EY România a realizat o cercetare în perioada 31 martie – 5 mai, pe un eşantion de 280 de persoane, cu vârsta între 20 şi 35 de ani.
Astfel, studiul Experienţa de cumpărare în era consumatorilor digitali arată că în România femeile au o mai mare deschidere la utilizarea cardului ca modalitate de plată în timp ce bărbaţii preferă cash-ul.
Studiul a fost structurat pe etapele paşilor de cumpărare a 5 tipuri de produse şi 4 tipuri de servicii din care am extras datele relevante pentru modalitatea de plată şi experienţa post-cumpărare.
Vă prezentăm succint în continuare principalele aspecte identificate:
Modalităţi de plată
Cash – în funcţie de categoria produselor, femeile preferă ca modalitate de plată cash-ul pentru: produse alimentare (69%), îmbrăcăminte (68%) şi electronice şi electrocasnice (52%). În funcţie de categoria de serviciilor, femeile plătesc cash pentru: serviciile medicale (73%), telefonia mobilă/serviciile de internet (57%) şi poliţele de asigurare (55%). În cazul bărbaţilor pentru categoria produselor analizate, în topul preferinţelor pentru plata cash sunt: produsele alimentare (69%), îmbrăcăminte (67%) şi electronice şi electrocasnice (64%). În funcţie de categoria serviciilor, bărbaţii plătesc cash pentru: servicii medicale (79%), telefonie mobilă/servicii de internet (75%) şi asigurări (63%).
Card – în funcţie de categoria produselor, femeile preferă ca modalitate de plată card-ul pentru: electronice şi electrocasnice (39%), automobile (30%) şi îmbrăcăminte. În funcţie de categoria serviciilor, femeile plătesc cu cardul pentru: împrumuturile bancare (35%), asigurări (33%) şi servicii medicale (22%). În cazul bărbaţilor pentru categoria produselor analizate, în topul preferinţelor pentru plata cu cardul sunt: electronicele şi electrocasnicele (30%), îmbrăcăminte (29%) şi produse alimentare (26%).