Despre tablouri printate sau cum să dai viaţă casei tale

Pentru prima oară în viaţa mea, deşi stau într-o casă închiriată, simt nevoia să o redecorez total.
  • Publicat:

Pentru prima oară în viaţa mea, deşi stau într-o casă închiriată, simt nevoia să o redecorez total.  Asta s-a întâmplat după ce am achiziţionat un print pe pânză al unuia dintre cei mai promiţători pictori români – Paul Hitter. Momentan, nu îl pot urca pe perete…

Mobilierul nu se încadrează în povestea din tablou. Aşadar, un tablou m-a făcut să visez, m-a făcut să-mi doresc să mă trezesc într-o cameră cu iz oriental. Am început să strâng câteva piese de mobilier, draperii marocane şi în august vor sosi piesele de rezistenţă din India: cuverturi, un covoraş, nişte păpuşi din Rajasthan. Aşadar, am stat de vorbă cu Paul Hitter despre printuri după lucrări originale.

El a studiat la Academia de Artă din Munchen şi până în prezent a expus în expoziţii personale şi de grup în Bucureşti, Praga, Los Angeles, Marsilia, Milano, Paris, Las Vegas, Salt Lake City. “Istoria printurilor semnate Paul Hitter, începe oarecum neconvenţional. În anul 2014, în luna mai, am fost invitat să expun la un concert Gogol Bordello în Las Vegas, în statele Unite ale Americii.

Neavând în acel moment cum să transport peste Ocean lucrări originale, am decis să realizăm print-uri pe pânză după lucrările mele. Expoziţia din Las Vegas a fost un succes, şi din punct de vedere financiar – reuşind să epuizăm toate printurile într-o singură seară. Ne-am reamintit fără să vrem că în America există o adevărată tradiţie a printurilor, că cetăţeanul american spre deosebire de cel european este foarte dispus să cumpere, şi de multe ori preferă un print pe pânză în locul unei lucrări originale.” După fiecare tablou, se fac 20 de printuri.

Cum se realizează un print?

“Printurile sunt realizate exclusiv pe pânze din bumbac bio, 100% natural, acelaşi tip de pânze fiind folosite şi de către artişti atunci când pictează. Folosim o imprimantă profesională de mare performanţă şi culori non-toxice, rezistente în timp. De altfel, înainte de a trimite un print către client, pentru a asigura un aspect cât mai aproape de o lucrare originală folosim tehnica giclee-ului” a explicat Hitter. 

Mai exact, pe o pânză printată, artistul, pictează straturi subţiri de culoare, pentru a da printului textura şi urma pensulei, în acelaşi timp, acest strat de culoare, acţionând şi ca un strat de protecţie. De cele mai multe ori, chiar şi un expert ar putea lua un print pe pânză cu giclee drept un original. “Printul pe pânză nu necesită înrămare cu geam, ca în cazul hârtiei, de asemenea, este mult mai rezistent în timp faţă de un print pe hârtie” a mai adaugat pictorul.

Sprijiniţi artiştii locali!

Dacă sunteţi colecţionari de artă ori dacă vreţi să vă decoraţi casa, aveţi în vedere şi artiştii contemporani. “Atunci când cumpăraţi un print de la un artist în viaţă, semnat de către acesta, susţineţi în primul rând arta contemporană, şi în general artişti locali, în detrimentul marilor companii care vând printuri de masă. 

Printurile acestor companii sunt în general realizate în China, şi semnate de artişti „no name” pe care nu îi veţi putea găsi niciodată, nici măcar pe un search de Google” explică pictorul. În momentul în care cumpăraţi un print de la un artist în viaţă, cumpăraţi o bucată de istorie şi puteti considera acel print o investiţie pentru viitor. 

Cel mai faimos caz este cel al artistului american Andy Warhol, ale cărui printuri au dobândit o valoare imensă de-a lungul timpului. Un tablou nu este o mobilă, ci un prieten ce vă va însoţi pe parcursul vieţii” a concluzionat artistul. 

www.paulhitter.com

Urmărește CSID.ro pe Google News
Mădălina Drăgoi - Editor
 Senior Editor si Fashion Stylist Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy. Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru ...
citește mai mult