Designerul japonez Kenzo a murit din cauza coronavirusului

  • Publicat:
  • Actualizat:
Designerul japonez Kenzo a murit din cauza coronavirusului
Designerul japonez Kenzo a murit din cauza coronavirusului. Foto: Shutterstock

Fondatorul cunoscutului brand Kenzo a murit la vârsta de 81 de ani, din cauza complicațiilor legate de infecția cu coronavirus. Designerul Kenzo Takada era internat la Spitalul Neuilly-sur-Seine, din Franța, unde s-a stins, duminică.

Cunoscut pentru grafica sa strălucitoare, imprimeurile inspirate din junglă și utilizarea eclectică a culorilor, Kenzo Takada a fost primul designer japonez care a devenit celebru pe scena modei din Paris, potrivit BBC.

El s-a mutat la Paris în anii 1960 și și-a petrecut restul vieții acolo.

Cu cei „aproape 8.000 de designer”, creatorul japonez „nu a încetat niciodată să sărbătorească moda și arta de a trăi”, a declarant purtătorul lui de cuvânt.

Kenzo Takada a fondat faimoasa linie de modă ce îi poartă numele

În 1970, și-a lansat linia de modă care îi poartă numele, care a devenit extrem de populară datorită culorilor sale puternice și a imprimeurilor vibrante.

Compania Kenzo a fost cumpărată de conglomeratul de lux LVMH în 1993, iar Takada s-a retras din afacere în 1999.
După ce a renunțat la linia de modă pe care a fondat-o, designerul a continuat să facă activități creative. Cel mai recent proiect al său cuprinde un brand de lux care conține produse pentru casă și pentru viața de zi cu zi, numit K3.

În 2019, Kenzo a explicat într-un interviu de ce s-a îndepărtat de lumea modei:

„Îmi place moda, dar în modă trebuie să faci ceva nou în fiecare sezon: filmări noi, concepte noi, materiale noi, fiecare lucru se schimbă atât de repede ”, a spus el. „Așa că m-am oprit la momentul potrivit, cred. Acum fac costume pentru operă”, spunea designerul anul trecut.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Cristina Tudor - Redactor
Și-a început activitatea în jurnalismul online în redacția Digi24, în 2014, unde a petrecut câțiva ani buni. Acolo a redactat articole în toate domeniile, însă cu timpul a început să se contureze o predilecție către subiectele legate de sănătate, realizând inclusiv o campanie ce ...
citește mai mult