Educația sexuală – cum să o privim corect?

Profesor Miriam Mircea cu experiență de 10 ani de lucru în Germania vorbește despre modul în care este corect să privim educația în general și despre necesitatea educației sexuale.
  • Publicat:
Educația sexuală - cum să o privim corect?
Importanța educației sexuale este vitală indiferent de vârstă, foto Shutterstock

Unul dintre subiectele cele mai controversate și sensibile în România este cu siguranță educația sexuală. Multe persoane nu înțeleg încă rolul vital al acestor informații care are ca scop păstrarea sănătății fizice, afective și psihice a viitorilor adolescenți și adulți. Pe lângă falsa pudoare, România ocupă în continuare locuri fruntașe atunci când vorbim despre mame minore în Europa, dar și boli grave precum cancerul de col uterin.

Asta ca să nu mai discutăm de numărul cazurilor de abuzuri sexuale asupra minorilor și adulților.De ce este important să avem o bază sănătoasă și despre educația sexuală? Miriam Mircea, profesor de limbi străine în Germania își expune punctele de vedere vizavi de acest subiect.

Educația sexuală… de ce atât de multă controversă?

”În primul rând, să ne raportăm la bază: cum înțelegem educația in sine?

Educația corectă nu este legată de nicio ideologie, oricât ar promite o viitoare utopie: nu se bazează pe niciun sistem, oricât de atent gândit și nici nu este un mijloc de condiționare a individului într-o manieră specială” explică profesorul Miriam Mircea.

Ce rol are educația corectă?

De ce avem nevoie de educație? ”Educația în adevăratul sens îl ajută pe individ să fie matur și liber, să înflorească foarte mult în dragoste și bunătate. Asta ar trebui să ne intereseze și nu să modelăm copilul după un model idealist. Cea mai înaltă funcție a educației este de a aduce o persoană integrată, capabilă să se ocupe de viața în ansamblu.

Educația este cultivarea înțeleaptă, plină de speranță și respectuoasă a învățării și schimbării întreprinse în convingerea că toți ar trebui să avem șansa de a participa la viață” a continuat profesorul de limbi străini.

Când vorbesc despre educație, oamenii o confundă adesea cu școlarizarea

”Mulți se gândesc la locuri precum școlile sau colegiile atunci când văd sau aud cuvântul. S-ar putea să se uite și la anumite locuri de muncă, cum ar fi profesor sau tutor.

Problema cu acest lucru este că, în timp ce căutăm să ajutăm oamenii să învețe, modul în care funcționează o mulțime de școli și profesori nu este neapărat ceva ce putem numi educație în mod corespunzător. Au ales sau au fost împinși în „școlarizare” – încercând să antreneze învățarea în oameni în conformitate cu un plan elaborat adesea de alții” a mai explicat Miriam Mircea.

Miriam Mircea, foto
Miriam Mircea, profesor limbi străine în Germania, foto arhiva personală
Urmărește CSID.ro pe Google News
Mădălina Drăgoi - Editor
 Senior Editor si Fashion Stylist Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy. Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru ...
citește mai mult