Vrei să ai succes? Răsfață-te!

De ce e bine să te răsfeți? Care este rolul recompenselor pe care ni le oferim chiar noi pe termen lung.
  • Publicat:
  • Actualizat:
Vrei să ai succes? Răsfață-te!
Atunci când te recompensezi mesajul tău către tine este că meriți atenție și că te tratezi cu respect. Foto: Mădălina Drăgoi

Despre răsfățați și răsfățate numai de bine… Nu ne referim la răsfățați care încalcă limitele celor din jur, desigur. Facem referire la cei care au grijă să se răsplătească pentru eforturile pe care le fac în viața de zi cu zi. Mai pe scurt: oamenii care celebrează viața și se sărbătoresc pe ei înșiși sunt mult mai mulțumiți, au o atitudine mai pozitivă și relaxată. Și mai mult decât atât își ating mai ușor țelurile, conform unui studiu efectuat de JMC Academy din Australia.

Concluzia lor anunțată pe pagina oficială este ”Folosite corect, recompensele pot fi un stimulent excelent pentru a te menține să lucrezi la obiectivele tale”. Așadar, dacă doar așteptăm ca alții să se gândească la noi și să ne ofere momente de relaxare, momente de bucurie am putea sfârși dezamăgiți dar și epuizați. Este de datoria noastră să ne încărcăm bateriile și să ne oferim momente de plăcere. Chiar dacă asta înseamnă o câteva pagini de carte citite în liniște sau o gogoașă plină de calorii și zahăr dar pe care o dorim ca răsplată după un moment stresant.

Indiferent de vârstă, funcționăm mai bine dacă ne răsplătim pentru eforturi

Teoria condiționării operante este un concept psihologic care sugerează că învățăm prin recompensă și pedeapsă. Mai exact, această teorie afirmă că atunci când comportamentul este urmat de un rezultat plăcut, este mai probabil să repetăm ​​acel comportament. Pentru că dacă știm că după ”stres” vine și răsplata vom continua mai ușor demersurile în ceea ce ne-am propus. ”Elevii pot folosi răsplata după efort în avantajul lor, răsplătindu-se ori de câte ori simt că au atins un obiectiv, au finalizat bine un proiect sau pur și simplu când simt că au făcut tot posibilul într-un sarcină. Conectarea unei recompense la o perioadă de studiu eficient nu numai că vă oferă o pauză mentală, dar vă va motiva să doriți să studiați eficient data viitoare” mai explică experții academiei JMC.

Cum să te răsfeți cu sau fără să investești bani

Acum ceva timp am participat la un master class ținut de Cosmina Grigore, coach, în care vorbea despre cât de important este să balansăm eforturile (aka stres) cu răsplata. Și că uneori poate fi eficient să începi chiar cu răsplată ca să te încarci pozitiv pentru a rezolva sarcinile stresante. Și unele dintre participante, printre care și eu, eram nedumerite despre ce înseamnă răsplată. ”Răsplată înseamnă ceva diferit pentru fiecare dintre noi, în fiecare moment”.

Te poți răsfăța oricum, nu neapărat cheltuind sume mari de bani, dacă nu dorești așa ceva – evident.

Răsplată poate fi un ceai băut în cea mai frumoasă ceainărie din oraș după o săptămână de muncă.

Sau poate o oră de înot. Sau poate o zi la spa. Sau o baie cu spumă la prima oră a dimineții. Sau un telefon dat unei prietene dragi.

Sau poate un bilet de tren. Sau bilete de avion într-un loc pe care nu l-am mai vizitat.

Dar răsplată pot fi și 5 minute de dans în mijlocul zilei. Sau 30 de minute de pictat ori un episod din serialul preferat după ce au adormit copiii. Ori poate un somn de 30 de minute la prânz, într-o zi mohorâtă.

Sau o floare rară la care visezi de mult.

Surse: www.jmcacademy.edu.au/

Cosmina Grigore, coach

Urmărește CSID.ro pe Google News
Cosmina Grigore - Life coach
Cosmina Oana Grigore este life coach integrativ și primul coach pentru pacienții diagnosticați cu cancer, din România. După ce și-a schimbat radical dieta în urmă diagnosticării cu cancer în 2013, s-a certificat ca Technician Nutriționist, iar apoi a făcut o mulțime de cursuri în diferite ...
citește mai mult
Mădălina Drăgoi - Editor
 Senior Editor si Fashion Stylist Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy. Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru ...
citește mai mult