Cum să te simți mai bine la locul de muncă?

Locul de muncă are o influență foarte mare asupra angajaților.
  • Publicat:
Cum să te simți mai bine la locul de muncă?
Sursa foto: shutterstock

Locul de muncă este foarte important pentru starea de bine a angajaților, aș că îmbunătățirea lui poate genera o productivitate mai mare, un nivel de mulțumire și de apartenență ce contribuie enorm la starea de bine psihică și fizică a angajaților.

Oamenii vor să știe că sunt importanți și că își petrec timpul făcând o muncă ce face diferența. Acest lucru este adevărat, indiferent de tipul de job pe care îl au.

În mod încurajator, sondajul APA 2023 Work in America asupra forței de muncă a arătat că majoritatea respondenților simt că ei contează la locul de muncă. Mai mult de șapte din 10 respondenți au fost ferm sau oarecum de acord că ei ca angajați contează pentru angajatori (71%) și pentru colegii lor (75%).

Doar 19% au raportat că nu sunt deloc sau nu sunt foarte mulțumiți de cantitatea de împlinire personală pe care o obțin din munca lor. Această împlinire contează: cei care nu au fost de acord că munca lor este semnificativă (45%) au avut mai multe șanse să raporteze că se simt încordați sau stresați în timpul zilei de lucru.

Când oamenii se simt apreciați la locul de muncă, sunt mai mulțumiți, mai creativi și mai predispuși spre a-și asuma riscuri pentru a contribui în moduri pozitive, a spus Isaac Prilleltensky, psiholog la Universitatea din Miami. Atunci când oamenii simt că nu contează, sunt, de asemenea, mai susceptibili spre a dezvolta depresie sau anxietate.

În epoca postpandemică, acest lucru este mai adevărat ca niciodată. Angajații își regândesc relația dintre profesie și viață și caută locuri de muncă în care simt că pot avea un impact pozitiv. Dar este greu să simți că faci diferența dacă organizația nu are o cultură a respectului.

Din fericire, spun experții, există lucruri concrete pe care organizațiile și liderii le pot face pentru a crea o cultură în care fiecare angajat contează:

  1. Stabilește normele companiei. Prilleltensky îi sfătuiește pe liderii companiei să lucreze cu angajații pentru a stabili norme privind modul în care se fac lucrurile, acestea folosind ca reper. Aceste norme ar putea fi lucruri precum interzicerea hărțuirii, oferirea de feedback adecvat, permițând oamenilor să pună întrebări și să critice constructiv idei, dar fără a critica oameni. Stabilirea principiilor organizației pune bazele respectului.

 

  1. Oferă resurse obiective și subiective. Pentru a se simți apreciați, angajații au nevoie de o compensație echitabilă, cu un salariu corect și beneficii tangibile precum concediul de maternitate și îngrijirea sănătății. Dar au nevoie și de beneficii subiective: lucruri precum să se simtă apreciați, să aibă un program de lucru flexibil sau să aibă încredere pentru a lua decizii fără a fi microgestionați. Un tip de beneficiu nu îl înlocuiește pe celălalt, a spus Prilleltensky. Pentru a simți că ei contează, angajații au nevoie de ambele.

 

  1. Creează un mediu sigur. Organizațiile de succes creează culturi în care angajații cred că este în regulă să exprime idei, să admită greșeli și să pună întrebări, conform cercetării pe care profesorul de la Harvard Business School, Amy Edmondson, detaliază în cartea sa The Fearless Organization (John Wiley, 2018). Acea cultură a siguranței psihologice permite angajaților să se simtă mai împuterniciți și respectați. „Când ai un mediu de lucru deschis în care te simți în siguranță, ești liber să te concentrezi asupra scopului și misiunii tale”, a spus ea.

 

  1. Îmbrățișează diversitatea de gândire. „Liderii buni își ascultă cu adevărat angajații”, a spus Tyrone Smith Jr., un strateg în managementul capitalului uman, lider și profesor adjunct la Universitatea din California de Sud. A face acest lucru bine înseamnă a recunoaște contribuțiile unice ale angajaților la succesul organizației, indiferent de mediul lor, demografie sau titulatură. „Toată lumea are cu ce să contribuie, iar îmbrățișarea acestei diversități alimentează un sistem de creativitate”, a spus Smith.

 

  1. Conectează punctele. Liderii de succes îi ajută pe angajații să înțeleagă modul în care contribuția lor individuală ajută la misiunea organizațională mai largă și clienții sau clienții pe care îi deservesc. Acest lucru nu este valabil numai pentru companiile cu misiuni înalte. Oamenii din orice tip de muncă se pot simți importanți atunci când liderii lor îi ajută pe angajați să conecteze punctele, a spus Edmondson.

 

  1. Integrează recunoașterea publică. Organizațiile ar trebui să integreze recunoașterea angajaților în cultură, a spus Prilleltensky. Lauda publică întărește munca bine făcută și îi motivează pe alții. „Când dai laudă, cu cât poți fi mai specific cu privire la contribuția și realizările unui angajat, cu atât mai bine”, a spus el.

 

  1. Repetă aspectele importante. Managerii buni știu importanța de a lăuda angajații și de a le spune că munca lor contează. Cu toate acestea, puțini o spun atât de des pe cât ar trebui, a spus Edmondson. „Este corect să spui că nu poți exagera cât de mult poți prețui pe cineva”, a spus ea.

 

Sursa: www.apa.org

Urmărește CSID.ro pe Google News
Bianca Poptean - Psiholog
Am scris peste 10 ani pentru Ce se întâmplă doctore, timp în care am realizat sute de articole, interviuri cu medici și specialiști în diverse domenii, materiale video, conferințe și emisiuni live. Mai mult, sunt mamă a doi băieți minunați care mi-au oferit ocazia să văd lumea prin ...
citește mai mult