Philip Morris International, de 30 de ani în România, pentru un viitor fără fum

Philip Morris International împlinește 30 de ani de prezență în România, 30 de ani în care scopul companiei a început să prindă contur și în țara noastră și anume, acela de a construi un viitor fără fum.
  • Publicat:
  • Actualizat:
Philip Morris International, de 30 de ani în România, pentru un viitor fără fum

Philip Morris International împlinește 30 de ani de prezență în România, 30 de ani în care scopul companiei a început să prindă contur și în țara noastră și anume, acela de a construi un viitor fără fum.

În cadrul conferinței de presă organizată de PMI, Mihai Bundoi, Head of Scientific & Medical Affairs a vorbit despre un viitor fără fum, menționând că fumatul a însoțit omul modern de secole, iar în acest context există două posibilități: de a nu face nimic sau de a încerca să minimizăm pe cât posibil impactul negativ pe care fumatul îl are asupra societății.

„Da, există un viitor fără fum. Este viitorul dat de evoluția tehnologiei, de evoluția științei care stă în spatele tehnologiei. Este vorba de o decuplare a consumului de nicotină, de fumat, așa cum îl știm cu toții. Este momentul să vorbim din nou despre noțiunea de harm reduction. Este foarte clar că politicile de sănătate, așa cum au fost ele implementate, au o eficiență limitată. Chiar noi, la Philip Morris îi sfătuim pe cei care fumează să se lase de fumat, iar pe cei care nu fumează să nu se apuce de fumat, dar în egală măsură ne-am dori ca toți cei care, dintr-un motiv sau altul, nu renunță la fumat să facă o alegere în cunoștință de cauză și să faca o schimbare”, a spus Mihai Bundoi, Head of Scientific & Medical Affairs.

Philip Morris International, de 30 de ani în România, pentru un viitor fără fum
Mihai Bundoi, Head of Scientific & Medical Affairs

Conceptul „harm reduction”

Andrei Ghizdăvescu, Manager Scientific & Medical Affairs a explicat conceptul „harm reduction” ca fiind un set de principii, de abordări și strategii care se concetrează pe reducerea efectelor nocive ale unor comportamente umane, inerent periculoase.

„Harm reduction este o abordare realistă și pragmatică care acceptă și înțelege faptul că nu întotdeauna obiceiurile și comportamentele umane periculoase sunt eradicabile sau se pot opri imediat. Dacă tot ce facem noi în viața noastră are un anumit grad de risc, asta nu înseamnă că este un comportament periculos în sine. Sunt definite, în schimb, anumite comportamente, printre care și fumatul, ale căror beneficii sunt foarte mici sau absente și ale căror efecte sunt nocive. Aici intervine cel mai puternic conceptul de „harm reduction” și care se concentrează, în mod pragmatic, până la reușirea de a elimina complet obiceiul, comportamentul, nocivitatea, la reducerea impactului nociv din sănătate”, a spus Andrei Ghizdăvescu, Manager Scientific & Medical Affairs.

Philip Morris International, de 30 de ani în România, pentru un viitor fără fum
Andrei Ghizdăvescu, Manager Scientific & Medical Affairs

Potrivit specialiștilor prezenți, harm reduction nu este doar o abordare pragmatică, ci una profund umanistă care se concentrează pe individ, problema individului și soluțiile pentru individ. Abordările variază, iar în acest sens, reducerea cantității sau frecvenței pot fi suficiente ca abordări, dar în cele mai multe cazuri este nevoie de foarte multă înțelege asupra fenomenului și individului căruia i se adresează.

Despre Philip Morris International

Philip Morris International (PMI) este o companie internațională de top din industria tutunului care și-a propus să construiască un viitor fără fum și să își extindă, pe termen lung, portofoliul cu produse din afara sectorului de produse care conțin tutun sau nicotină. Portofoliul actual de produse al companiei constă, în principal, în țigări și produse fără fum. Din 2008, PMI a investit peste 10,5 miliarde USD pentru a dezvolta, fundamenta științific și comercializa produse inovatoare fără fum pentru adulții care altfel ar continua să fumeze, cu scopul de a opri complet vânzarea țigărilor. Pentru aceasta au fost construite capacități de evaluare științifică de nivel mondial, în special în domeniile toxicologiei sistemelor preclinice, cercetării clinice și comportamentale, cât și studii ulterioare introducerii pe piață. În noiembrie 2022, PMI a achiziționat Swedish Match – lider în comercializarea produselor cu nicotină pentru uz oral – și se află astfel în fruntea companiilor care luptă pentru un viitor fără fum prin mărcile sale IQOS și ZYN. Administrația pentru Alimente și Medicamente (FDA) din SUA a autorizat comercializarea unei versiuni a dispozitivului IQOS dezvoltat de PMI, Platforma 1, și a consumabilelor aferente, precum și produsului de tip snus al companiei Swedish Match, ca produs din tutun cu risc modificat (MRTP). În 30 iunie 2023, produsele fără fum dezvoltate de PMI erau disponibile pentru vânzare în 80 de piețe, iar PMI estimează că aproximativ 19,4 milioane de adulți din întreaga lume au trecut deja la IQOS și au renunțat la fumat. Produsele fără fum au reprezentat aproximativ 35,4% din veniturile nete totale ale PMI pentru cel de-al doilea trimestru din 2023. Cu o bază solidă și o expertiză semnificativă în științele vieții, în februarie 2021, PMI și-a anunțat în februarie 2021 ambiția de a se extinde în domeniile wellness și de îngrijire a sănătății și, prin filiala sa Vectura Fertin Pharma, își propune să îmbunătățească calitatea vieții prin furnizarea de experiențe de sănătate integrate.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alexandra Necșoiu - Web-Editor
ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, [email protected] Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să scrie şi nu se vede făcând altceva, acesta fiind visul ei încă de pe băncile ...
citește mai mult