Bărbații sunt cu mult mai preocupați de imaginea lor decât am crede noi, femeile! Astfel, mult mai preocupați de ce scot pe gură. Mai mult de atât, preocuparea bărbaților cu privire la cum sunt percepuți de femei îi determină să divulge cât mai puține informații negative despre sine.
Astăzi, oamenii sunt conectați și totul se află la un click distanță. Acest studiu oferă, de asemenea, perspective importante despre ceea ce se întâmplă cu informațiile în era digitală.
Astfel, pentru a explora diferențele de gen în divulgarea anumitor tipuri de informații, o echipă de cercetători sub conducerea prof. dr. Erin Carbone, a efectuat trei experimente diferite la care au luat parte peste 1000 de subiecți.
Deși atât bărbații, cât și femeile au generat numere similare de momente în care au dorit să împartă informații pozitive despre sine (de pildă o promovare, o reușită, un succes, etc), ei bine, bărbații au fost mai puțin predispuși să raporteze dorința de a împărți informații negative (de pildă eșecul în a obține o promovare, un job sau etc).
„Rezultatele studiilor noastre au dezvăluit un model consistent, în care tendința femeilor de a dezvălui mai mult decât bărbații depinde crucial de natură informației partajate. Aceste descoperiri pot contribui la înțelegerea literaturii existente și, totodată, să clarifice unele stereotipuri existente în jurul diferențelor de gen în divulgare”, a declarat Prof. Dr. Erin Carbone, profesor în Departamentul de Științe Sociale și Decizionale la Carnegie Mellon University și autor al studiului.
Concluzia la care au ajuns cercetătorii este aceea ce bărbații sunt cu mult mai atenți la modul în care sunt percepuți de către femei și nu numai. Acestea fiind spuse, bărbații evită să împărtășească informații care nu sunt favorabile și să se pună într-o lumină proastă.
Sursă: Neuroschience News