Trucul prin care magazinele te fac să cheltuiești mai mulți bani decât ți-ai propus

  • Publicat:
Trucul prin care magazinele te fac să cheltuiești mai mulți bani decât ți-ai propus
Foto: Shutterstock

Ți se întâmplă frecvent să pleci la supermarket cu o listă de cumpărături de acasă și la fața locului să constați că ai cheltuit mai mulți bani decât ți-ai propus? Ei bine, se pare că există un truc de care se folosesc comercianții pentru a-i face pe  clienți să stea mai mult în magazine și să cumpere lucruri de care nu au neapărat nevoie.

Potrivit unui studiu Reveal Marketing Research, 54% dintre români își prelungesc sesiunile de cumpărături dacă pe fundal se aude muzică pe placul lor.

Comportamentul la cumpărături, influențat de muzica de pe fundal

Magazinele (83%) și mallurile (48%) sunt principalele destinații de timp liber ale românilor.

Conform rezultatelor studiului reprezentativ la nivel național, pentru cei cu vârste cuprinse între 35-44 ani, categorie de vârstă ce se diferențiază printr-o putere de cumpărare mai mare, mallurile reprezintă într-o mai mare măsură o soluție de petrecere a timpului liber (55%).

De asemenea, s-a constatat că 63% dintre români consideră că este important să audă muzică cunoscută când merg în malluri, iar 59% atunci când merg să își facă cumpărături uzuale în magazine.

Comportamentul consumatorilor în astfel de momente este influențat de muzică, 54% dintre respondenți declarând că petrec o perioadă mai lungă la cumpărături atât în magazine, cât și în centrele comerciale dacă aud muzica cunoscută preferată pe fundal, principala motivație menționată fiind că muzica le distrage atenția și îi determină să petreacă mai mult timp în respectivul spațiu comercial.

Mai mult decât atât, 37% dintre consumatori au declarat că ar fi dispuși să cheltuiască mai mulți bani în magazine sau în malluri dacă pe fundal s-ar auzi o muzică cunoscută pe placul lor.

Conform datelor studiului, 85% dintre respondenți consideră că muzica cunoscută îi influențează în mod pozitiv în locațiile publice. De asemenea, românii declară în proporție de 66% că este important sau foarte important ca genul muzical să fie pe placul lor într-un spațiu public (ex. bar, terasă, magazin etc.), într-o măsură semnificativ mai mare consumatorii cu vârsta cuprinsă între 35-44 ani (72%).

Urmărind principalele asocieri între atributele muzicii cunoscute și diferitele tipuri de locații publice aflăm că, pentru majoritatea românilor, un volum potrivit al muzicii face ca mediul să fie mai plăcut în magazine, pe când în cazul mallurilor vorbim mai degrabă de ritmul muzicii de pe fundal.

Studiul arată că 30% dintre români preferă un ritm mai alert al muzicii cunoscute atunci când se află în spații comerciale, în timp ce 34% nu au o preferință clară de gen muzical în astfel de situații.

Muzica cunoscută are capacitatea de a influența în mod semnificativ comportamentul și experiența consumatorilor în spațiile comerciale, aceasta reprezentând nu doar un fond sonor plăcut, ci și unul dintre cei mai influenți factori în stabilirea tonului pentru atmosfera unei astfel de locații. Spre exemplu, în timp ce ritmurile mai rapide creează o atmosferă energică în magazin ce poate stimula impulsurile de cumpărare, muzica lentă poate încuraja consumatorii să petreacă mai mult timp explorând și cumpărând, a declarat Marius Luican, fondatorul companiei de cercetare de piață.

Urmărește CSID.ro pe Google News