Viteza de vorbire arată riscul de demență, potrivit celei mai recente cercetări

  • Publicat:
Viteza de vorbire arată riscul de demență, potrivit celei mai recente cercetări

Cercetătorii de la Universitatea din Toronto au descoperit că viteza de vorbire ar putea fi un indicator al riscului de demență.

Legătura nebănuită dintre viteza cu care vorbești și riscul de demență

Comunicarea reprezintă un concept intens dezbătut de-al lungul timpului, pe care specialiștii l-au explicat folosind mai multe teorii.

Potrivit The Independent, oamenii de știință sunt de părere că viteză de vorbire este cu mult mai importantă decât pauzele în vorbire, decât momentele în care încercăm să ne amintim un termen sau să găsim un cuvânt mai potrivit, adaptat dialogului. Astfel de pauze, spun specialiștii, sunt absolut firești și apar inevitabil odată cu înaintarea în vârstă.

Rezultatele noastre indică faptul că schimbările în viteza generală de vorbire pot reflectă schimbările din creier”, a declarat Jed Meltzer, co-autor al studiului realizat pe 125 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 90 de ani.

Descoperirea ar putea duce la dezvoltarea de noi instrumente pentru a detecta declinul cognitiv cât mai devreme cu putință.

Contează ceea ce comunicăm, însă contează mai ales modul în care comunicăm

„Viteza de vorbire ar trebui să fie testată că parte a evaluărilor cognitive standard pentru a-i ajuta pe clinicieni să detecteze mai repede declinul cognitiv și să-i ajute pe adulții mai în vârstă să-și susțină sănătatea creierului pe măsură ce îmbătrânesc”, a mai adăugat dr. Meltzer.

CONCLUZIE

Cu toate acestea, constatările specialiștilor sunt corelationale, ceea ce înseamnă că antrenarea pentru a vorbi mai repede ar putea să nu aibă un impact real asupra sănătății creierului la persoanele vârstnice.

Citește și: Meseriile cele mai expuse riscului de demenţă (STUDIU)

FOTO: Shutterstock

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alice Moisescu - Web-Editor
Ambițioasă, consecventă și iubitoare de frumos, așa cum se descrie chiar ea, Alice este consultant de imagine. Și dacă în adolescență era fascinată de mănușile sau pălăriile bunicii și se inconjura de reviste precum Vogue, Marie Claire sau Harper’s Bazaar, ei bine... acum Alice este ...
citește mai mult