Care sunt cele 5 tipuri de personalitate alimentară și cum îți influențează alegerile

Poate fi personalitatea cea care îți determină obiceiurile alimentare și eșecurile dietetice?
  • Publicat:
Care sunt cele 5 tipuri de personalitate alimentară și cum îți influențează alegerile

Testul CSIRO Diet Types, dezvoltat de psihologi specializați în terapie cognitiv comportamentală, a identificat 5 tipuri principale de alimentație care sunt legate de personalitate și care îți oferă câteva informații succinte cu care poți lucra:

Gânditorul

Tinde să se îngrijoreze și să gândească prea mult, ceea ce poate crește nivelul de stres, cauzând schimbări de dispoziție și mâncatul pe fond de stres.

Pofticiosul

Experimentează adesea pofte de gustări între mese și, în loc să aleagă o porție mică, poate comanda o găleată de floricele sau mănâncă întreaga tabletă de ciocolată.

Gurmandul

Se bucură de mâncare ca de una dintre plăcerile de top în viață, așa că gătește feluri de mâncare gourmet uimitoare, care sunt adesea bogate în grăsimi, zahăr, sare și calorii.

Amatorul de mâncat în oraș

Se bucură să mănânce în oraș regulat cu prietenii și familia. Acest lucru poate duce la consumul unor porții prea mari sau la alegerea desertului, pe care nu l-ar mânca acasă.

Spontanul

Este impulsiv și spontan, așa că poate face alegeri nesănătoase „pe loc” atunci când comandă mâncare la pachet, mănâncă în oraș sau ia gustări. Spontanii au cele mai proaste diete, deoarece iau mai multe decizii „pe loc” despre mâncare. Așa că, dacă ești dintre aceștia, mai bine fă-ți un plan de mese săptămânal și respectă-l.

Cunoașterea motivelor din spatele acțiunilor tale te poate ajuta să schimbi orice comportamente nesănătoase și da, îți poți schimba obiceiurile chiar dacă leopardul nu-și poate schimba petele!

Sursă foto: Shutterstock

CITEȘTE ȘI: 8 așa-zise „alimente sănătoase” care nu sunt chiar atât de sănătoase

Urmărește CSID.ro pe Google News
Nicoleta Agheana
Nicoleta Agheană este un jurnalist reputat, cu experienţă în lifestyle şi sănătate, realizând de-a lungul timpului articole şi proiecte atât pentru publicaţii internaţionale, cât şi pentru brandul “Ce se întămplă, doctore?”. Domeniile de interes pe care le acoperă Nicoleta Agheană ...
citește mai mult