Filtrul de polen poate fi de unică folosință. Acestea trebuie înlocuite după ce parcurgi între 100.000 și 250.000 de kilometri. De asemenea, există și DPF-uri cu funcție de regenerare, a căror durată de viață este mult mai mare.
În cazul în care vei continua să mergi deși filtrul de polen este înfundat vei suprasolicita sistemul de evacuare. Astfel, presiunea gazelor va crește. Asta se explică prin faptul că gazele sunt eliminate cu dificultate. Când filtrul de particule este înfundat în proporție de 70-75%, mașina va funcționa necorespunzător.
Mai mult, persoanele cu sensibilități respiratorii vor resimți imediat efectele unui filtru de polen îmbâcsit. Și astfel se pot dezvolta o serie de alergii și chiar probleme pulmonare mai grave.
PS: sistemul de climatizare va face tot mai greu față, iar ventilația va fi suprasolicitată.
Citește și: Cum să scăpați rapid de căldura din mașină: Trucul simplu cu cheia
Filtrele de polen se găsesc în două versiuni
Filtrele de polen sunt fabricate din diverse materiale. Cele mai ieftine sunt simple, formate din mai multe straturi succesive de hârtie. Cele moderne, mult mai eficiente, au în componență carbon activ care ajută la o filtrare mai eficientă a aerului şi la reținerea mirosurilor şi a noxelor.
Majoritatea schimbă filtrul de polen atunci când fac schimbul de ulei al mașinii.
CONCLUZIE
În concluzie, riscurile asociate cu un filtru de polen de la mașină înfundat pot fi mai mari decât ne putem închipui. Este deosebit de important să fim conștienți de aceste probleme și să avem grijă de starea de funcționare a filtrului pentru a ne asigura că respirăm un aer curat și sănătos în timp ce călătorim cu mașina.
Să nu uităm că sănătatea noastră este cea mai de preț avere pe care o avem, așa că nu strică să acordăm atenția cuvenită și acestui aspect al vehiculului nostru.
FOTO: Shutterstock