Categoria de pensionari care riscă să piardă 2.700 lei la PENSIE. Trebuie să depună urgent acest document la Casa de Pensii

Seniorii stabiliți în străinătate trebuie să știe că pot rămâne fără bani dacă nu depun acest document la Casa de Pensii, de două ori pe an.
  • Publicat:
Categoria de pensionari care riscă să piardă 2.700 lei la PENSIE. Trebuie să depună urgent acest document la Casa de Pensii
Categoria de pensionari care riscă să piardă bani 

O categorie de pensionari riscă să piardă 2.700 lei. Dacă nu trimit un document la Casa de Pensii, de două ori pe an, pot rămâne fără această sumă de bani. 

Categoria de pensionari care riscă să piardă bani

Debutul lui 2025 a reprezentat un șoc pentru pensionari. Indexarea de 12% care urma să intre în vigoare la 1 ianuarie a fost anulată de către Guvern. În medie, seniorii au pierdut aproximativ 330 de lei.

Pe de altă parte, pensionarii stabiliți în străinătate trebuie să știe că trebuie să trimită de două ori pe an un document la Casa de pensii, altfel riscă să piardă bani la pensie. Este vorba despre certificatul de viață, aşa cum prevede Legea nr. 360/2023, intrată în vigoare la 1 septembrie 2024.

„Pentru a beneficia de drepturile cuvenite din cadrul sistemului public de pensii, beneficiarul nerezident aflat în plată are obligația de a transmite semestrial, până cel târziu la data de 31 martie, respectiv până la data de 30 septembrie a fiecărui an, un certificat de viață”, se arată în Legea nr. 360/2023.

Ce este certificatul de viată

În lipsa certificatului de viață, persoanele nu mai primesc pensia, scrie cnpp.ro. 

În temeiul Legii nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii, în vigoare de la 1 septembrie 2024, pensionarii nerezidenți (cu reședința în străinătate) trebuie să transmită certificatul de viață la intervale de șase luni, după cum urmează:

  • În cazul primului control, documentul trebuie să fie trimis între 1 ianuarie și 31 martie, iar pentru al doilea control între 1 iulie și 30 septembrie.
  • Se poate trimite în următoarele două moduri: prin e-mail la adresele indicate ale centrelor județene de pensii; în cazul acesta, documentul trebuie completat, semnat și apoi scanat în format PDF sau JPEG.
  • Se poate trimite și prin poștă, la adresa casei județene de pensii.

Certificatul de viață se semnează în fața unei autorități legale din țara de domiciliu sau de reședință permanentă în „” (de exemplu, notar, ambasadă, consulat, medici de familie din țara de domiciliu/reședință,INAS,INCA,ITAL-UIL). Respectiva autoritate trebuie să ateste că persoana este încă în viață.

Sursa foto: shutterstock

Urmărește CSID.ro pe Google News