Stresul de a tine la zi un jurnal online (blog), sedentarismul, lipsa de somn si o dieta alimentara nesanatoasa constituie o combinatie potential letala care a inceput sa faca victime pe internet, potrivit „New York Times”. In Florida, a murit un prolific blogger american interesat de teme tehnologice, care a facut brusc infarct la 60 de ani. Un alt blogger, prieten al acestuia, s-a stins din cauza unui atac coronarian masiv, iar un al treilea, de 41 de ani, a supravietuit unui infarct caruia i-a cazut victima in aceeasi perioada.
Publicatia americana se intreaba daca este vorba de cazuri izolate sau de vârful unui aisberg, amintind de lamentarile altor bloggeri care au pierdut mult in greutate sau au devenit obezi, care sufera de insomnii sau cad epuizati cu capul pe tastatura. Tulburarile acestea, poate chiar o boala in sine, sunt atribuite stresului aparut din cauza obligatiei de a furniza un ciclu permanent de informatii, intr-un domeniu in care concurenta este feroce.
Cica bârfele influenteaza generozitatea…
I-am auzit spunand asta pe cercetatorii irlandezi. Anuntau ca persoanele care sunt preocupate de ceea ce spun ceilalti despre ele sunt mai generoase. Autorul studiului a analizat reactiile a 72 de studenti, care au fost rugati sa distribuie simboluri cu valoare monetara celorlalti. Jumatate dintre participantii la studiu au aflat ca decizia lor va fi discutata cu un grup de control. „Participantii carora li s-a spus ca persoanele care vor primi simbolul vor comunica decizia lor unor terti au fost semnificativ mai generoase in impartirea banilor decât cei carora nu li s-a spus acest lucru”, au precizat cercetatorii.
Sa mori de necaz. La propriu
Barbatii prezinta mai multe riscuri fata de femei sa moara de suparare in primul an de la decesul partenerei de viata. Expertii londonezi spun ca stresul provocat de nefericitul eveniment creste semnificativ riscul de deces. Vaduvii prezinta de 6 ori mai multe riscuri de a muri in primul an de la pierderea sotiei, fata de vaduve, pentru care probabilitatile cresc doar de 2 ori. Studiul – la care au participat 1.498 de cupluri – a fost realizat pentru mai multe companii de asigurari, pentru ca acestea sa poata lua o mai buna decizie in evaluarea politelor de asigurari de viata si de pensii private.
Foto: RED DOT