Astazi, pe rafturile magazinelor si ale farmaciilor se afla sute de produse cosmetice. Si totusi cum reusim sa facem alegerile corecte? Cateva studii arata ca primul care atrage atentia este ambalajul, iar peste 80% dintre consumatori doresc sa miroasa produsul inainte sa-l cumpere.
La fel ca si in industria IT unde de la o luna la alta apar noi programe si se imbunatatesc functiile computerelor, ori in lumea jocurilor PC unde grafica si complexitatea jocurilor au capatat dimensiuni extraordinare, si in industria frumusetii lucrurile se misca repede. Nevoile cumparatorilor se schimba constant, iar varsta de la care targetul incepe sa apeleze la cosmetice este din ce in ce mai frageda.
Ce idei mai au liderii industriei cosmetice? Va spunem noi: creeaza produse cosmetice in parteneriat cu firme din industria alimentara. Astfel au aparut cosmeticele pe baza de alimente. Speram sa nu le vina ideea sa faca si alimente pe baza de… cosmetice. Nu suna prea comestibil. Sau mai stii?
Noile comori pentru frumusete
Multe companii producatoare de alimente si-au unit fortele cu branduri din industria cosmetica, pentru a atrage noi mase de consumatori si a-si largi targetul. In plus, da bine si la capitolul imagine sa aduci pe piata produse inovatoare. Ca sa nu mai vorbim totusi depre trendul cosmeticelor bio, pe care oamenii le asociaza cu termenul de „natural“.
Alimentele ar trebui sa fie naturale, nu? Ce e natural e bun, deci cosmeticele pe baza de alimente au o reputatie buna, doar daca facem aceste simple asocieri. Asa incepe povestea nutricosmeticelor.
Parfum din branza…
Ce viitor au aceste proiecte? Desi unii analisti nu sunt prea optimisti, altii estimeaza ca in urmatorii 5 ani, piata nutricosmeticelor se va dubla. Spre exemplu, in Marea Britanie, Asociatia Producatorilor de Branzeturi Stilton si-a incercat norocul cu o fabrica de parfumuri braziliana si au creat Eau De Stilton. Scopul? Incurajarea consumatorilor sa cumpere branzeturi.
Si nu este un parfum care sa mirosa… a branza, ci are note fructate si este pe baza de mosc. Parfumul s-a dovedit a fi un real succes si se va fabrica si pentru marea masa de consumatori, informeaza site-ul BBC News. Doar sapte fabrici de lapte din lume au priveligiul sa prepare branza Stilton.
…sau crema din bere?
Sunt cunoscute preferintele cehilor in materie de bauturi alcoolice: berea conducand detasat in randul consumatorilor de bauturi alcoolice. Insa berea are si o actiune benefica asupra pielii: pentru ca este o sursa unica de vitamine din grupul B si minerale, pentru ca ajuta la regenerarea pielii si mareste rezistenta la efectele adverse ale mediului. Cum era de asteptat, in Cehia s-a deschis primul spa pe baza de bere, care ofera bai in bere, masaje si impachetari cu bere si cosmetice cu acest ingredient.
Cosmetice dulci
Pentru ca simtul olfactiv si cel vizual trebuie convinse cand vine vorba despre cumparaturi de cosmetice, au aparut pe piata produse cosmetice care arata si miros ca niste prajituri. Celebrele patiserii din Franta Ladurae impreuna cu Sephora au lansat la sfarsitul anului trecut o gama de cosmetice: ulei de migdale, gel de dus cu lapte de migdale, gloss pentru buze cu gust de briose, pudre stralucitoare pentru corp, sapun sub forma de pricomigdale cu parfum de briosa, frisca sau violete, saruri de baie cu aceleasi arome.
Suplimente alimentare noi
In 2002, liderul pietei de cosmetice, L’Oreal Paris, a incheiat un parteneriat cu gigantul din lumea alimentara Neslle Nutrition pentru a dezvolta o noua stiinta a frumusetii: nutricosmetologia. Aceasta stiinta a frumusetii este o cosmetica alternativa, care activeaza resursele biologice ale pielii, pentru efecte profunde si de lunga durata. Rezultatul? Suplimentele alimentare Inneov. Mai exact, Inneov pentru fermitatea pielii, Inneov pentru podoaba capilara, Inneov pentru piele uscata, Inneov Solaire, Inneov impotriva celulitei.
Veti spune, OK, dar din moment ce folosesc spre exemplu o crema cu factor de protectie solara mare, de ce as mai avea nevoie si de suplimente alimentare care sa-mi protejeze pielea de efectele nocive ale expunerii la soare? Rolul cremei cu SPF este bine definit: ea este prima bariera care respinge radiatiile solare cunoscute. Cu toate acestea, cremele nu pot fi aplicate uniform sau in cantitatea ideala pe tot corpul. De asemenea, nu de fiecare data cand ne expunem la radiatii UV, aplicam creme cu SPF.
Suplimentele alimentare pentru expunerea la soare au o actiune complementara cu lotiunile. Ele actioneaza din interior pentru a asigura sanatatea pielii. In nici un caz nu trebuie sa ne cumparam lotiuni cu factor de protectie mai mic daca luam astfel de suplimente alimentare. Produsele Inneov se gasesc in tari ca Franta, Belgia, Germania, Spania, Italia, Polonia, Rusia, Elvetia.
Si pe cont propriu
Pe de alta parte, au aparut produse pe baza de plante, fructe, legume sau flori nu doar prin astfel de afilieri, ci marile companii au folosit resurse proprii. Spre exemplu, Estee Lauder a creat linii de produse bazate pe ciuperci, ciocolata, ceai alb, ghimbir. Un alt exemplu il constituie si Mondavi, o binecunoscuta companie producatoare de vin, care a lansat pe piata doua game de cosmetice anti-aging pe baza de struguri, seminte si vin. Una dintre game este pentru domni.
De asemenea, compania germana de cosmetice Christina Schrammek a lansat suplimente alimentare pentru protectia si repararea pielii. De ce? Deoarece multi oameni au obiceiul de a lua suplimente alimentare, iar producatorii de cosmetice se folosesc de numele si experienta pe care o au si vin in sprijinul consumatorilor, reusind astfel sa mai castige si alti clienti.
Cine ne ataca pielea?
Cat suntem copii, aproape toti avem pielea catifelata, sanatoasa, stralucitoare. La maturitate, pielea sta marturie a grijii pe care am manifestat-o pentru protejarea si hranirea ei. Printre cauzele cele mai frecvente ale imbatranirii premature a pielii se numara: o dieta gresita (bogata in produse pe baza de faina si zahar rafinat), consumul excesiv de cafea, ceai si bauturi carbogazoase, odihna insuficienta, poluarea, diverse afectiuni etc.
Citeste si Cosmetice naturale vs. cosmetice organice
O abordare diferita