Andreea Neagu

Andreea Neagu este psiholog clinican și psihoterapeut integrativ specialist, formator și supervizor. Are competențe în evaluarea și psihoterapia copiilor, adolescenților și a familiei, a adulților, dar și în formare și supervizare profesională a specialiștilor în sănătate mentală.

Experiență profesională

Andreea lucrează că psiholog clinician și psihoterapeut în cadrul școlii Verita Internațional School, unde oferă servicii de psihoterapie și consiliere psihologică individuală și de grup pentru copii, adolescenți și familiile lor, servicii de evaluare psihologică și consiliere parentală.

Preda cursuri de învățare socială și emoțională pentru copii, în cadrul cărora lucrează cu copiii și adolescenții pe creșterea abilitaților de conștientizare și management emoțional și social, abilitățile de rezolvare a problemelor și de luare a deciziilor.

De asemenea, predă și practică concepte de mindfulness pe baza unor curicule educaționale internaționale.

Lucrează și în cadrul propriului cabinet de psihologie, unde oferă servicii de psihoterapie și consiliere psihologică pentru adulți. familii-copii și adolescenți, servicii de evaluare psihologică și consiliere parentală.

În trecut a lucrat în cadrul unor asociații non-guvernamentale, oferind terapie comportamentală și suport pentru integrare școlară a unor copii diagnosticați cu Tulburare de Spectru Autist sau alte Tulburări de Dezvoltare, dar și consiliere de familie pentru familiile acestor copii.

A participat la diverse proiecte de voluntariat în cadrul unor instituții private sau de stat care lucrează cu copii abandonați sau familii cu copii din medii defavorizate, unde a oferit servicii de evaluare psihologică și psihoterapie sau consiliere individuală.

Educație

Studii universitare

Curs „Certificate în Therapeutic Play Skills”- Rocky Mountain Play Therapy Institute, Calgary, Canada (în curs)

Formare în Terapie prin Joc și Dramaterapie- Asociația de Terapie prin Joc și Dramaterapie din România (în curs)

Curs „Certificate în Social and Emoțional Learning”- Rutgers University, SUA

Curs parenting în abordarea „Parenting by Connection”, Asociația Hand în Hand Parenting, SUA

Formare în Terapie Sistemică pentru Cuplu,Copil și Familie, Asociația de Consiliere și Terapie a Familiei, București

Formare în Psihoterapia Integrativă a Copiilor şi Adolescenţilor, Institutul European de Studii pentru Terapia Copiilor și Adolescenților, București

Formare în Psihoterapie Integrativă, Asociația Română de Psihoterapie Integrativă, București

Master Evaluarea, consilierea şi psihoterapia Copilului, Cuplului şi Familiei, Universitatea Bucureşti

Licenţiată în Psihologie în cadrul Facultăţii de Psihologie a Universităţii Bucureşti

Alte experiențe profesionale

Diagnostic și evaluare clinică– Asociația de Psihoterapii Cognitive și Comportamentale din România, București

Intervenții terapeutice în recuperarea persoanelor cu Tulburare de Spectru Autist. Fundamente (Aplicații terapeutice practice)-Asociația de Psihoterapii Cognitive și Comportamentale din România și Fundația Romanian Angel Appeal, București

Relația Inteligență-nivel de școlarizare-nivel de funcționare în bolile psihice majore– Fundația Generația, Sp. Clinic de Psihiatrie „Prof. Dr. Alexandru Obregia„, București

Working creatively with Developmental Issues (Lucrul Creativ în Probleme de Dezvoltare)- Asociația Română de Psihoterapie Integrativă, European Centre for Psychotherapeutic Studies, France

Practical Applications of Integrative Psychotherapy Techniques (Aplicații practice ale tehnicilor de Psihoterapie Integrativă), Asociația Română de Psihoterapie Integrativă, European Centre for Psychotherapeutic Studies, France

Psychotherapy and the Institute for Integrative Psychotherapy and Counselling, Ljubljana

New Developments and Challenges în Psychotherapy Integration (Noi dezvoltări și provocări în Integrarea Psihoterapiei)- European Association for Integrative

Proceduri de intervenție în Psihoterapia Relațională de Cuplu– Asociația Română de Psihoterapie Integrativă, București

Strategii eficiente de Parenting-modele validate științific-Lawrence J Cohen-Frici, frământare, joc și relaxare; Asociația Multiculturală de Psihologie și Psihoterapie, București

Curiosity, Authenticity, Generosity- The 8th Biennaial European Conference of Integrative Psychotherapy–European Association for Integrative Psychotherapy, Asociația Română de Psihoterapie Integrativă, București

Puterea Prezenței Conștiente a Părintelui în Viaţa Copilului: Ataşament, Joc şi Transformare; Brainstorm: Cum să ne creștem copiii țînând cont de dezvoltarea și funcționarea creierului în perioada 0-24 de ani- Daniel Siegel, București

Psihoterapia de familie și cuplu: modele clinice validate științific– Umbrele intimității- Esther Perel; Asociația Multiculturală de Psihologie și Psihoterapie, București

Advanced Child Protection Course (Curs Avansat de Protecția Copilului)– Robin Watts, Internațional British School of Bucharest, București

Stresul, Anxietatea, Depresia (S.A.D) și complicațiile lor– Conferință Națională Interdisciplinară-Houston NPA, Institutul Român de Psihoterapie Integrativă, București

Autism și ADHD-De la evaluare și tratament la integrarea socială și școlară. Sănătatea mentală a copilului și adolescentului din perspectiva multidisciplinară - Asociația Română de Psihiatrie a Copilului și Adolescentului și Profesii Asociate, București

Competențe profesionale dobândite prin cursuri de formare profesională continuă:

Asociația”Captivi în propria minte”
Asociația”M.A.M.E”
Institutul pentru Studiul și Tratamentul Traumei
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului

Roluri profesionale

Psiholog clinician specialist

Psihoterapeut integrativ specialist, cu dublă specializare: în psihoterapia adultului și a copilului adolescentului și familiei

Terapeut de familie

Terapeut prin joc

Dramaterapeut

Supervizor în Psihologie Clinică și Psihoterapie Integrativă

Formator în Psihoterapie Integrativă

Specialist în Învățare Socială și Emoțională

 

Propriile traume create de sistemul de educație se activează la începutul anului școlar

Propriile traume create de sistemul de educație se activează la începutul anului școlar

Propriile traume se pot reactiva atunci când începe școala.