Aproape ca nu exista femeie care sa nu fie preocupata de un aspect frumos al pielii si intretinerea ei. Iar in sprijinul acestei dorinte, piata de larg consum vine cu o oferta uriasa, mesaje publicitare explicite si convingatoare si echipe intregi de cercetatori.
Atunci cand suferim de o problema concreta sau cand ne adresam unei anumite patologii dermatologice, parca e mai simplu de ales produsul potrivit. Lumea medicala, prin experienta si garantia medicilor, detine deja un top al substantelor active cele mai eficiente, un clasament al eficacitatii, in care pretul nu face neaparat legea. Insa in industria cosmetica, avand ca scop declarat imbunatatirea calitatii tenului, incetinirea instalarii efectelor imbatranirii si intretinerea de zi cu zi, lupta e apriga, iar cumparatorii se decid greu in alegerea produsului ideal.
Stii sa-ti alegi cosmeticele potrivite?
Un studiu recent efectuat de un grup de cercetatori britanici pe un grup larg de femei, consumatoare frecvente de produse cosmetice, a relevat faptul ca mai bine de 80% dintre ele nu erau pe deplin convinse ca folosesc cea mai eficienta crema. Dintre ele, 60% erau chiar sigure ca li s-ar potrivi un alt tip de produse, dar ca nu il descoperisera inca. O solutie in alegerea produselor ar fi posibilitatea testarii acestora.
Asa se explica si succesul firmelor mass market de la noi, care au prevazut aceasta procedura de marketing. In schimb, magazinele specializate, prezente si pe piata de la noi, care comercializeaza produse cosmetice scumpe – Dior, Chanel, La Prairie etc. sunt, dupa parerea mea, cele mai zgarcite din Europa in oferirea de mostre destinate testarii si, implicit, a deciziei in deplina cunostinta de cauza, chiar si in cazul clientilor fideli.
O alta solutie ar fi – intreaba-ti cosmeticiana.
Aici intervine sinceritatea ei, dar si puterea de cunoastere si recunoastere a calitatilor produselor valabile pe piata. In general, o cosmeticiana recomanda insa acele produse pe care le cunoaste, cu care lucreaza de ani de zile. Dar asta nu-i un lucru rau, insa piata vine astazi cu o alta oferta. Trebuie deci sa nu alegem un produs la intamplare inainte de a incepe un tratament!
Curtoazia fata de clienti
Producatorii de cosmetice care isi personalizeaza serviciile fata de clienti au creat institute de infrumusetare unde se folosesc exclusiv produsele proprii. Orice client isi poate efectua un tratament lunar ce include curatarea fetei, dar si un tratament specific, dedicat acneei, cuperozei, petelor, zonelor sensibile etc. cu produsele preferate. Principalul avantaj?
Testezi impreuna cu o cosmeticiana specializata produse noi, adresate exact tipului de problema, intelegi perfect procedura de aplicare, continui, dar si maximizezi efectele terapiei cotidiene. Este ceea ce practica, de exemplu, de aproape 10 ani in Romania Estee Lauder, iar cele doua cabinete de dermatocosmetica de pe Calea Victoriei sunt in continuare fully booked. Pe acelasi principiu functioneaza si institutul Maria Gallant sau cabinetele care prezinta si vand produsele Prof. Dr. Cadir ori Gigi Cosmetics etc.