O tunsoare care îţi pune în evidenţă trăsăturile şi o culoare ce îţi flatează tenul au potenţialul de a te transforma complet. De câte ori ţi s-a întâmplat să mergi la coafor pentru un look nou, iar rezultatul să nu fie cel visat?
Cât poţi îngădui unui hairstilist să experimenteze cu părul tău? Şi care sunt micile detalii pe care trebuie să le ai mereu în vedere?
Arabella Zadic, stilist Wella Professionals România, îţi dezvăluie cele mai frecvente greşeli pe care le fac hairstiliştii.
Şirul greşelilor poate începe chiar din primul moment în care clienta intră în salon. Cea mai frecventă ţine de o comunicare deficitară, însoţită de nerespectarea unor reguli de bază, cum ar fi lipsa unui salut sau un timp de aşteptare este mult prea lung.
“În topul greşelilor se află lipsa comunicării. În prima fază, stilistul trebuie să efectueze o diagnoză şi o consultanţă corecte. Este important ca acesta să stabilească de comun acord cu clienta linia tunsorii dorite, culoarea şi lookul final”, recomandă expertul Arabella Zadic.
Tot în această fază iniţială, stilistul trebuie să identifice problemele scalpului şi/sau ale firului, care pot fi rezolvate prin recomandarea unor produse de îngrijire pentru acasă. Acestea ameliorează starea de sănătate a parului, menţin linia tunsorii şi intensitatea culorii pentru mai mult timp.
Un aspect trecut de multe ori cu vederea este faptul că nu există un anumit număr de tunsori, ci mai multe tehnici de tunsoare. Un hairstilist bun înţelege că tunsoarea se realizează personalizat, luând în calcul mai multe caracteristici, pentru a fi ajustată şi individualizată. Părul încadrează faţa, de aceea este important ca tunsoarea să accentueze trăsăturile simetrice, si să le estompeze pe cele asimetrice.
În primul rând, stilistul nu are răbdarea să asculte, ci preferă să realizeze o anumită tunsoare, preferată de el sau cea mai simplă din punctul lui de vedere, fără a lua în considerare elemente esenţiale cum ar forma feţei, trăsăturile, profesia clientei. Pentru a evita astfel de probleme, este importantă realizarea unui tunsori potrivite formei feţei, identificarea vârtejurilor şi luarea în considerare a vârstei, meseriei şi personalităţii clientei.
O altă greşeală comisă frecvent de stilişti vizează alegerea nuanţei. Rolul acesteia este să pună în evidenţă culoarea ochilor şi a tenului (tipologie cald/rece). Pentru un rezultat bun, trebuie luate în considerare şi elemente precum genul şi structura părului. Toate aceste aspecte trebuie identificate de stilist în faza iniţială, pentru a proceda corect şi a obţine un look final care să mulţumească clienta.
“Nu trebuie pierdută din vedere nici personalitatea clientei, pentru a evita greşeli pecum o culoare prea puternică unei persoane timide, introvertite, un blond prea deschis, argintiu pe un ten măsliniu cald cu sprâncene foarte închise, un breton drept, plin pe o faţă de formă pătrată, şi lista ar putea continua la nesfârşit”, a mai explicat specialistul Arabella Zadic
O altă sursă de probleme ar putea fi şi atitudinea stilistului, care uneori poate fi uşor arogantă, de genul “eu ştiu mai bine”.
Desigur, deseori stilistul ştie ce are de făcut, dar acest lucru nu trebuie semnalizat dominant, ci este de preferat o atitudine înţelegătoare, de parteneriat, prin care poate obţine liniştea şi încrederea clientei că se află pe cele mai bune mâini.