In incercarea de a intelege
femeile, cercetatorii au ajuns la alta concluzie menita sa scuze
pasiunea femeilor pentru shopping: aceasta isi are radacinile in
timpuri stravechi, pe cand barbatii mergeau la vanatoare si femeile
cautau ierburi pentru prepararea hranei.
Te intrebi care e legatura intre aceste doua lumi? Ei bine,
gandeste-te ca barbatii de azi ies la fel de repede dintr-un
magazin de haine precum au
intrat, intocmai ca stramosii lor, care mergeau la vanat si cautau
sa se intoarca cat mai repede acasa.
Pe de alta parte, femeile mergeau in cautare de plante pentru
gatit, pe care le selectau cu multa atentie si minutiozitate,
intocmai ca si femeile moderne in demersul lor pentru alegerea
unui pulover sau a unui alt articol
de imbracaminte.
Ele vroiau sa caute prin mai multe sortimente de plante, pentru a
experimenta diferite mirosuri, culori, senzatii, la fel cum
procedeaza si femeile din ziua de azi: probeaza cat mai multe
haine, le clasifica in functie de textura, culoare, croiala si le
aleg pe cele care li se par mai potrivite.
In schimb, barbatii au foarte clar fixate in minte proprietatile pe
care doresc sa le gaseasca la un articolul de imbracaminte. Asa ca
merg direct la tinta si nu stau foarte mult pe ganduri. In fond,
orice carne e buna, nu-i asa?
Cum e cu reducerile?
Asa cum anumite plante si surse de hrana erau coapte si comestibile
doar in anumite momente din an, si instinctul femeilor pentru
shopping devine mai intens in
preajma reducerilor de sezon.
Pana la urma, nu doar partea materiala le motiveaza (stim cu totii
ca o femeie isi cumpara perechea de pantofi preferata indiferent
cat ar costa aceasta), ci si cuvinte magice precum „reduceri”,
„sales”, „% off” sau acel „trebuie” insotit de conjunctivul
verbului „a cumpera”.
Citeste si Cea mai fitoasa cura de slabire?
Shoppingul!