Nu există persoană pasionată de modă care să nu se fi gândit cel puțin o dată în viață să investească mulți bani într-o piesă vestimentară de designer. Chiar dacă nu și-o permite din punct de vedere financiar. Chiar dacă nu are unde să o poarte. Chiar dacă poate nu este mărimea potrivită. Chiar dacă acea piesă va sta majoritatea timpului într-un dulap. Unele persoane fac rate ca să cumpere o poșetă de la o casă de modă celebră. Altele strâng bani ani de zile ca să strângă poate 5.000 euro pe care să-i investească într-o geantă.
Însă atunci când vorbim despre obiecte de cult, acestea au și valoare sentimentală. Iar simbolistica nu se oprește aici: pentru unii să dețină un obiect de lux înseamnă că au atins un vis, pentru alții acel obiect este ca un ”bilet de intrare” către o altă clasă socială. Pentru alții este confirmarea succesului la muncă. Pentru alții o răsplată sau un cadou pentru perioade grele. Fiecare dă propria însemnătate achizițiilor de obiecte scumpe.
Însă, unii le văd ca pe investiție. Unele obiecte vestimentare, dar mai ales accesorii își dublează sau chiar triplează prețul în ani. Vezi celebrele poșete: Chanel, Hermes. Altele pot fi lăsate drept moștenire. Dacă te gândești să investești în haine de designer trebuie să ai vedere următoarele aspecte:
Dacă îți dorești o piesă de designer dar încă nu ți-o poți permite ușor, ia în considerare magazinele second-hand, magazinele vintage. Acolo se pot găsi adevărate comori, la prețuri mult mai mici. Unele site-ul consacrate vând doar lucruri care au primit expertiza orginalității din partea unui expert. O idee bună de altfel, pentru a evita hainele de designer fake. Outleturile cu haine de designer – o alternativă foarte bună pentru achiziții la preț bun. Dezavantajul: nu sunt haine și accesorii din colecțiile actuale. Unele branduri nu se pot găsi în astfel de outleturi. Unele piese pot avea mici defecte. Avantaje: prețul mic dar și oportunitatea de a observa dacă designul este încă actual, dacă va avea potențial și în viitor.