Izabela Juncu: Parfumul e cartea de vizită

O tânără din Cluj și-a transformat pasiunea pentru parfum în mod de viață.
  • Publicat:
Izabela Juncu: Parfumul e cartea de vizită

Este frumoasă, tânără și ambițioasă. Iar parfumul este viața ei! Izabela Juncu a lăsat în urmă o carieră în domeniul bancar și a pornit să descopere universul magic al parfumeriei.

A călătorit în căutare de parfumuri rare, a intervievat parfumieri celebri și a  creat un club exclusivist în cadrul căruia organizează evenimente parfumate.

Mai mult, are un blog unde scrie povești legate parfumuri și un cont de instagram în ascensiune. Și oferă și consultanță individuală ajutând oamenii – bărbați și femei – să descopere parfumul care îi reprezintă.

Ce se întâmplă Doctore: Cum de ai dat curs pasiunii pentru parfumuri și ai lăsat în urmă activitatea juridică și cea de private banking?

Izabela Juncu: În primul rând, ar fi de precizat că pasiunea mea pentru parfumuri s-a născut pe când aveam 8 ani. Mătușa mea lucrează de peste 28 de ani într-un boutique de parfumuri și weekendurile mi le petreceam în acest univers fermecat. Îmi plăcea să asist la recomandările ei și astfel am început să simt această conexiune profundă.

C.S.Î.D.: Ce reprezintă parfumurile pentru tine?

I.J.: Parfumul reprezintă cartea de vizită a unei persoane. În același timp, vorba mea de suflet e: Poartă- ți personalitatea pe piele.
Parfumul e despre cum vrei să fii sau să te simți într-un anumit moment al zilei. Parfumul nu e un accesoriu, e parte din noi. Legătură dintre sistemul limbic și simțul olfactiv e una extrem de relevantă și de impact.

C.S.Î.D.: Câte parfumuri ai încercat și câte folosești efectiv?

I.J.: Am încercat de-a lungul timpului peste 10.000 de parfumuri și folosesc efectiv 75 de sticluțe pe an. Îmi place să le combin și să le testez. Sunt fascinată de reacțiile create precum și de feedbackul pe care îl primesc când interacționez cu alte persoane.

C.S.Î.D.: Cum ar trebui să-și aleagă o femeie parfumul?

I.J.: Ghidându-se după simțuri, după statutul ei, după locul în care își dorește să se poziționeze într-un anumit moment…
 Femeia e o ființă atât de complexă, încât nu ar trebui să își fixeze limite atunci când vine vorba despre arome.

C.S.Î.D.: Crezi în parfumurile semnătură (parfum unic) sau în parfum destinat anotimpului și situației, ori momentului zilei?

I.J.: Nu cred în parfumurile semnătură, deoarece există o paletă atât de vastă de arome, combinații efervescente, branduri care au tot felul de concepte inovatoare. Întotdeauna am susținut parfumul ales în funcție de PH-ul propriu și de dorințele oamenilor. Parfumul trebuie să ne ajute să ne descoperim și să ne cunoaștem mai bine pe noi înșine.

Parfumurile destinate anotimpurilor au efecte benefice și, într-adevăr, prezentarea lor constituie unul dintre criteriile care stă la baza consultației în parfumeria de nișă.

C.S.Î.D.: Cât de important crezi că ar trebui să fie un parfum în aresnalul de seducție al unei femei?

I.J.: Imperios necesar și merită să acordăm o atenție deosebită acestui tip de parfum. În general, se încadrează în categoria celor nocturne, suficient de misterioase încât să stârnească curiozitatea, dar și suficient de discrete încât să provoace la o continuare.

C.S.Î.D.: Crezi că memoria olfactivă este importantă pentru amintirile noastre?

I.J.: Da, cred ca un parfum te transpune exact în locul și momentul în care erai când purtai parfumul respectiv.
Cred cu tărie că îți poate schimba starea de spirit evocând o anumita nostalgie, însă încerc mereu să recomand miresme noi. Îmi place să ajut oamenii să se descopere pe ei înșiși.

C.S.Î.D.: Anul trecut ai fost la multe târguri și evenimente legate de parfumeria de nișă. Ce este parfumeria de nișă, cum ai defini-o?

I.J.: Parfumeria de nișă este o artă. E un amalgam de factori externi combinat cu pasiune și devotament, născut din dorința parfumierilor pricepuți de a prezenta lumii că mai exista un tărâm ce abia așteaptă să fie descoperit și că, dincolo de comercial și fashion, mai există și oameni pasionați care au, de exemplu, răbdare să culeaga iasomia în momentul oportun pentru a fructifica uleiurile la capacitate maximă. Elixirul respectiv e pur si simplu inefabil.

C.S.Î.D.: De ce este atât de importantă parfumeria de nișă?

I.J.: Pentru că stârnește originalitatea. Provoacă la descoperire. Cumva, parfumeria de nișă, așa cum planează între notorietate și egoism, are controversele ei. Îți oferă în prim plan o altă lume, o lume exclusivistă, însă în același timp calitatea ingredientelor e un factor de bun simț, combinațiile rezultate nu sunt menite să inspire opulența.

C.S.Î.D.: De ce crezi că a apărut?

I.J.: Din dorința și pasiunea parfumierilor care au creat necondiționat. Parfumieri renumiți care s-au unit sub un țel unic, de a transforma lumea într-un univers de miresme noi.

C.S.Î.D.: Care este cel mai important sfat primit de la un parfumier celebru?

I.J.: O, am primit atât de multe încât nu aș putea să aleg unul.
În toate alegerile mele primează calitatea. Atunci când ne raportăm la calitate, originea ingredientelor este vitală. Nu susțin că e un mod de gândire pozitiv sau nu, acum îmi exprim pur și simplu alegerile personale. Desigur, datorită poveștilor din spatele caselor de parfumerie de nișă, uneori sunt subiectivă. Însă nu prea poți stăpâni factorul emoțional!

Urmărește CSID.ro pe Google News
Bianca Poptean - Psiholog
Am scris peste 10 ani pentru Ce se întâmplă doctore, timp în care am realizat sute de articole, interviuri cu medici și specialiști în diverse domenii, materiale video, conferințe și emisiuni live. Mai mult, sunt mamă a doi băieți minunați care mi-au oferit ocazia să văd lumea prin ...
citește mai mult
Scalp sănătos: 5 ingrediente naturale
Scalp sănătos: 5 ingrediente naturale