Alexandra Vasile are doar 25 de ani, dar are deja propriul business, în care a avut curajul să investească în plină pandemie. Pasiunea ei pentru un stil de viață sănătos și îngrijirea pielii a dus la nașterea conceptului Meloni Care, un brand care are în gamă 3 colecții: mini-frigidere de cosmetică, accesorii de masaj din piatră naturală și globuri de masaj cu antigel răcoritor.
Aflăm în continuare ce a determinat-o pe Alexandra Vasile să investească 100.000 de euro într-un concept complet nou pentru țara noastră, ce rol au mini-frigiderele Meloni Care pentru cosmetice și care sunt beneficiile dacă aplicăm o cremă rece pe piele.
CSÎD: Povestește-ne puțin despre tine: cum ți-a venit ideea de a porni această afacere cu mini-frigidere pentru cosmetice?
Alexandra Vasile: Am terminat Administrarea afacerilor și pe lângă afacerea familiei, mi-am pornit propriul business în domeniul de beauty în 2020. Ideea unui mini-frigider de cosmetice mi-a venit în pandemie. Petreceam foarte mult timp acasă și începusem să îmi dezvolt o pasiune pentru skincare. Eram foarte atentă la rutina personală și mai ales la produsele pe care le foloseam.
Astfel, atunci când am observat prima dată că serumul cu Vitamina C pe care tocmai îl cumpărasem avea o textură portocalie-maronie, am început să caut pe internet răspunsuri. Și așa am descoperit o soluție de depozitare la temperaturi optime pentru cremele și serumurile care conțin substanțe active: un mini-frigider pentru creme.
CSÎD: Cine te-a sprijinit financiar și ce piedici ai întâmpinat?
Alexandra Vasile: Familia mea m-a sprijinit din toate punctele de vedere – faptul că am crescut într-o familie de antreprenori, dar și munca în cadrul afacerii noastre a reprezentat fundamentul businessului meu. Părinții mei au fost alături de mine încă de la început, când acest proiect era o simplă idee.
Cea mai mare provocare a fost educarea publicului. Fiind un concept nou în România, despre care oamenii nu mai auziseră, principalul nostru obiectiv a fost să educăm și să informăm. A trebuit să le transformăm reticența în curiozitate, iar mai apoi curiozitatea în dorința de a achiziționa.
A doua provocare a fost să menținem o prezență cât mai activă pe platformele de socializare – iar asta nu presupune doar creativitate pentru crearea de conținut nou, dar și resurse financiare, research și implicare.
CSÎD: Nu ți-a fost teamă să faci pasul acesta în plină pandemie?
Alexandra Vasile: Am fost puțin temătoare deoarece urma să testez un concept nou pe piață, într-o perioadă extrem de dificilă – foarte mulți oameni rămăseseră fără job.
Dar în același timp, am identificat și un alt fenomen în pandemie. Cei care își păstraseră jobul și munceau de acasă se aflau în situația în care activitățile sociale pe care ei „își consumau” în mod normal bugetul erau acum oprite.
Astfel, s-a produs o schimbare în comportamentul de achiziție al oamenilor. Bazându-mă pe statistici și pe studii de piață, am descoperit că aceștia făceau cu 78% mai multe cumpărături online în timpul pandemiei comparativ cu anul precedent. Unii au început să investească în renovări, alții… în frumusețe.
Astfel, aș spune că al doilea motiv pentru care am avut încredere în acest business a fost boomul comerțului online care a avut loc în timpul pandemiei.
CSÎD: Care sunt regulile de depozitare a produselor de îngrijire? Multe femei le țin pe raftul din baie, unde sunt condiții de umezeală, temperaturi crescute…
Alexandra Vasile: Temperatura din cameră sau din baie nu este întotdeauna cea mai potrivită pentru păstrarea cremelor, mai ales în zilele călduroase sau după ce ți-ai făcut o baie fierbinte.
Majoritatea produselor cosmetice de pe piață conțin din ce în ce mai puțini conservanți și mai multe ingrediente naturale. Serumurile cu ingrediente active sunt sensibile la diverse temperaturi, iar data expirării poate fi grăbită prin expunerea acestora la lumină și căldură.
Din toate aceste motive, ele se pot oxida mai repede decât de obicei, iar după un timp, ingredientele lor active nu vor mai fi la fel de eficiente.
CSÎD: Ce se întâmplă cu un produs cosmetic, o cremă de exemplu, dacă nu este ținut în condiții corespunzătoare? Își pierde proprietățile, își poate modifica textura, ne poate afecta pielea într-un final?
Alexandra Vasile: Specialiștii ne învață să le protejăm compoziția prin ferirea lor de soare și de umiditate, dar și prin refrigerare imediat după deschidere. Temperatura optimă de depozitare este una între 5 și 10 grade Celsius, o temperatură care nu îngheață, ci doar răcește.
Răcirea produselor cosmetice poate ajuta la prelungirea termenului de folosire a acestora, iar efectul de rece este benefic pentru ten.
CSÎD: Și ce beneficii aduce pielii o cremă rece, scoasă de la frigider?
Alexandra Vasile: Produsele cosmetice răcite îți calmează pielea sensibilă și acționează benefic asupra ochilor umflați, a cearcănelor sau a porilor măriți.
Ca și în cazul unui cub de gheață aplicat pe piele, răceala provocată la nivelul feței strânge porii și îi minimizează temporar, iar la nivelul unei zone umflate reduce inflamația. O cremă rece ajută la calmarea tenului, lăsându-l mai fin și mai catifelat, comparativ cu una folosită la temperatura camerei.
Produsele cosmetice răcite rămân fresh pentru mai mult timp și li se asigură astfel eficiența ingredientelor active din compoziția acestora.
CSÎD: De unde ți-a venit ideea numelui, Meloni?
Alexandra Vasile: Numele a fost inspirat din dragostea și obiceiul din copilărie de a mânca foarte multe fructe – având livadă, părinții noștri ne-au cultivat această pasiune de a le îngriji, dar și de a le consuma pentru beneficiile lor.
Întregul concept al brandului este legat de prospețime și naturalețe. Ne dorim să ajungem la cât mai multe femei, deoarece toate avem o rutină de îngrijire și credem că aceasta poate fi îmbunătățită.
CSÎD: Ce dimensiune au aceste mini-frigidere și cum funcționează? Le băgăm în priză, cum este cazul frigiderelor clasice, putem regla temperatura?
Alexandra Vasile: Mini-frigiderul de cosmetice a fost creat special pentru a-ți depozita produsele de îngrijire preferate la temperaturi optime și a beneficia la maximum de proprietățile acestora. El are o capacitate de 4 litri – o dimensiune perfectă, care încape în orice tip de baie.
Poate fi folosit oriunde: în cameră, în studioul de make-up, într-un salon SPA sau chiar și în mașină! Acesta se conectează la priză și răcește/încălzește în funcție de temperatura ambientală.
CSÎD: Care e diferența dintre un frigider normal și un mini-frigider?
Alexandra Vasile: Mini-frigiderul Meloni răcește destul încât să țină produsele reci, dar fără a le îngheța. Majoritatea frigiderelor răcesc între 0 și 3 grade Celsius, temperatură ce provoacă înghețul produselor și afectează ingredientele active ale acestora.
Mini-frigiderul cosmetic operează pe baza unui sistem termoelectric care răcește cu 15-20 de grade Celsius sub ambient, deci temperatura din interiorul acestuia va fi întotdeauna mai ridicată decât cea a unui frigider normal.
Încă o diferență majoră între cele două frigidere este funcția lui de încălzire.
CSÎD: Pentru ce este folosită această funcție?
Alexandra Vasile: Funcția adițională de încălzire a mini-frigiderului Meloni îți permite să îți încălzești prosoapele, ceara, măștile și uleiurile esențiale pentru a te bucura de o seară de SPA relaxantă, chiar la tine acasă.
CSÎD: Unde sunt fabricate produsele Meloni?
Alexandra Vasile: Produsele sunt fabricate în China. Afacerea familiei mi-a oferit acces la conexiuni cu marii producători ce dispun de infrastructura necesară pentru a răspunde solicitărilor noastre. Am căutat un nivel înalt de calitate pentru că tatăl meu ne-a învățat pe mine și pe surorile mele cât de important este acest standard – pe termen lung, calitatea ajunge să îți definească businessul.
CSÎD: Pe site am văzut și alte produse interesante: role de masaj facial din cuarț, diverse pietre și globuri speciale. Povestește-ne mai multe despre ele, ce beneficii au asupra pielii, cum se folosesc.
Alexandra Vasile: Rolele de masaj și pietrele Gua Sha sunt folosite de sute de ani în medicina tradițională chineză pentru drenaj, lifting natural și contur facial. Cele 3 colecții (împreună cu mini-frigiderele) sunt complementare – iar noi recomandăm clienților să depoziteze la rece accesoriile de masaj facial pentru a maximiza efectele crioterapiei.
Masajul cu pietrele răcite în mini-frigiderul cosmetic face minuni asupra pielii: reduce inflamația și umflăturile și îmbunătățește circulația sângelui.
Deoarece mini-frigiderul Meloni are o funcție duală, clienții pot încălzi pietrele setând funcția de încălzire pentru un masaj relaxant sau pentru a-și deschide porii.
CSÎD: Plănuiești să extinzi portofoliul de produse? Și cum vezi această afacere peste câțiva ani, crezi că se va menține interesul pentru aceste produse?
Alexandra Vasile: Pentru anul acesta, lucrez la încă cinci colecții de produse noi și nu mă voi opri aici. Doar o gamă variată care să suplinească tot mai multe nevoi și dorințe pe piață te ține pe linia de plutire. Noi nu vrem să ne limităm la un singur produs, ci dorim să construim un întreg univers de beauty al femeilor.
Pe termen mai lung, în următorii cinci ani, îmi doresc să ajung în punctul în care să îmi permit să externalizez cât mai multe sarcini pe care le am în prezent și să creez o echipă mare, cu ajutorul căreia să îmi cresc businessul. Next stop – cât mai multe magazine mari, de profil, pentru a acoperi vânzarea fizică, dar și pe cea online.