Tratamentul cosmetic facial profesional – ce aşteptări este normal să avem când mergem la salon?

Tinereţe fără bătrâneţe? Încă nu s-a descoperit elixirul care să ne scape de procesul natural de instalare a ridurilor, însă există ritualuri de îngrijire cum ar fi: vizita la un profesionist care cu siguranţă va menţine tenul frumos şi tânăr.
  • Publicat:
Tratamentul cosmetic facial profesional - ce aşteptări este normal să avem când mergem la salon?

Tinereţe fără bătrâneţe? Încă nu s-a descoperit elixirul care să ne scape de procesul natural de instalare a ridurilor, însă există ritualuri de îngrijire cum ar fi: vizita la un profesionist care cu siguranţă va menţine tenul frumos şi tânăr.

Regularitatea cu care ar trebui să frecventăm salonul de cosmetică este variată în funcţie de tipul de ten şi problemele cu care se cosnfruntă acesta, dar regula generală ar fi accesarea acestui serviciu o dată pe lună, deoarece şi procesul de regenerare a celulelor pielii durează 28 zile.

Bineînţeles, pentru a avea un ten sănătos şi frumos, pe lângă vizita lunară la esteticiană, contează şi alţi factori, precum îngrijirea pielii acasă, produsele cosmetice pe care le folosim, alimentaţia, cum reuşim să trecem peste stres, etc.

Diana Marandiuc, trainer Naturys România şi expert în îngrijirea cosmetică profesională, ne explică ce aşteptări trebuie să avem când mergem la un salon de cosmetică pentru un tratament facial profesional:

1. În primul rând, vizita la esteticiană, mai ales dacă sunteţi client nou, primul pas este completarea fişei clientului.

Fiecare client care paşeşte pragul unui cabinet cosmetic trebuie să aibă fişa lui, cu istoricul acestuia la acest salon. Această fişă conţine câteva întrebări la care clientul ar trebui să răspundă, cum ar fi: ritualul de îngrijire, tipul de produse folosite acasă, dacă este elergic la vreun ingredient şi multe alte întrebări.

Toate aceste înformaţii o ajută pe esteticiană să aleagă tipul de tratament care se potriveşte nevoilor clientului. Esteticiana, înainte de a începe tratamentul cosmetic, va face analiza tenului şi va informa clientul ce tip de ten are şi tipul de tratament pe care-l va efectua în cadrul şedinţei cosmetice şi nu în ultimul rând ce produse va folosi.

Dacă clientul nu cunoaşte nimic despre brand-ul de produse cosmetice folosite în salon, esteticiana trebuie să pună la dispoziţie informaţia succintă despre respectivele produse.

2. Odată tratamentul început, este necesar ca înainte de fiecare etapă a tratamentului esteticiana să informeze ce urmează să facă şi eventual ce va simţi clientul în urma aplicării produselor pe faţă (de ex: cald, rece, ciupituri, furnicături etc).

3. Să nu uităm că un tratament facial este până la urmă o relazare binemeritată. Odată ajunşi la etapa de masaj, 50 % din succesul acestui tratament se datorează mişcărilor de masaj executate de esteticiană.

Aceste mişcări stimulează secreţia de colagen şi elastină, creşte imunitatea cutanată şi într-un final se secretă hormonii fericirii ce grăbesc vindecarea pielii. Ca această relaxare să fie atinsă, este foarte important ca în cabinetul cosmetic să se audă o muzică relaxantă.

4. Atenţie: Ultimul produs aplicat pe faţă ca etapă finală, mai ales atunci când se fac extracţii, este protecţia solară minerală, minim 30 SPF. Este indicată protecţia solară minerală, nu cea chimică, pentru a preveni apariţia iritaţiei, deoarece pielea în timpul tratamentului este sensibilizată.

5. Pentru ca serviciul de înfrumuseţare să fie complet, este important să nu se uite de acest pas: recomandarea produselor pentru acasă
Cu un tratament pe lună nu se poate face minuni şi prin urmare îngrijirea zilnică acasă este rutina peste care nu trebuie să păşim dacă ne dorim un ten frumos şi luminos
. Din acest motiv, esteticiana este profesionistul în măsură să facă această recomandare. În supermarket, plafare sau alte magazine de unde se pot cumpăra produse cosmetice, etapa de recomandare profesionistă lipseşte. Toate aceste lucruri, inclusiv tipul de tratament efectuat se vor nota în fişa clientului.

6. Vizita la salon se va încheia cu reprogramarea clientului şi eventual dacă este un client nou sau un client cu un ten mai problematic, recomandarea este să se faca follow-up la cîteva zile după tratament.

Dacă aceste aşteptări au fost îndeplinite în urma vizitei dumneavoastră la salon, atunci serviciile pe care le-aţi accesat sunt complete şi nu în ultimul rând profesioniste.

Foto: 123rf.com

Urmărește CSID.ro pe Google News
Mihaela Arsene
Am intrat in domeniul presei scrise dintr-o intamplare, in 1995, dar pasiunea pentru acest domeniu s-a nascut odata cu prima revista pe care am condus-o, o revista de frumusete. Apoi am lucrat la Avantaje, iar odata cu aparitia internetului m-am dedicat online-ului si dezvoltarii site-urilor. Sanatatea, ...
citește mai mult