Conform unui studiu cantitativ realizat, la nivel urban, în perioada 7 – 13 martie, de către agenţia de media Starcom, 88% dintre femei dar şi 82% dintre bărbaţi cred că frumuseţea interioară este mai importantă decât aspectul fizic.
Studiul privind percepţiile despre frumuseţe mai arată şi că doar jumătate din femeile intervievate (54%) se descriu în faţa altor persoane ca fiind frumoase, indicând o lipsa de încrederea în sine şi mai puţin faptul că nu îşi apreciază frumuseţea. Factorii care le clatină încrederea în sine sunt legaţi de normele sociale, acestea impunand ca femeia din secolul XXI să fie din ce în ce mai atrăgătoare fizic (82%).
Prin urmare femeile folosesc în mică măsură atributul „frumoasă” când se descriu pe ele însele. Peste jumătate dintre femei se consideră normale, alte atribute folosite fiind „simpatică”, „feminină” sau „drăguţă”.
Femeile tinere (18-24) sunt cele care îndrăznesc în mai mare măsură să se descrie aşa cum se văd zi de zi: drăguţe (47%), femei care arată bine (35%) şi frumoase (27%).
În cazul bărbaţilor frumuseţea feminină este mai strâns legată de modelul femeii-mamă, care are grijă de familie/copii (73%), decât în cazul femeilor (67%). Daca femeile considera ca principalele atribute ale frumusetii lor sunt: încrederea in sine (46%), inteligenţa (40%) şi întreg aspectul fizic (31%), bărbaţii apreciaza că o femeie este frumoasă în primul rând pentru inteligenţă (48%), bunătate (34%) şi umor (20%).
9 din 10 bărbaţi consideră că femeia care le este alături, în acest moment, este o femeie frumoasă/atrăgătoare. Principalele motive declarate fiind: “pentru mine este femeia ideală”, “sunt îndrăgostit/ o iubesc”, “frumuseţea sufletească” şi “pentru că este inteligentă/ înţeleaptă”.
Astfel, cumva firesc, femeile pun mai multă presiune pe ele în ceea ce priveşte aspectul fizic, decât cer bărbaţii de la ele. Ele sunt mulţumite cu aspectele generale privind forma feţei, înălţimea, nasul, părul, însă rămâne eterna problemă a greutăţii (mai puţin de jumătate dintre femeile intervievate s-au declarat mulţumite de acest aspect). Mai mult decât atât, 7 din 10 femei declară că ar face o schimbare, iar pentru cele mai multe schimbarea are legătura tot cu greutatea. Bărbaţii nu se declara atât de pretenţioşi când vine vorba despre aspectul fizic al femeii, 68% dintre ei spunând că ochii sunt cel mai important factor atunci când privesc o femeie.
Conform studiului „Percepţii despre frumuseţe”, pentru 7 din 10 femei este important sa fie frumoase/atrăgătoare, iar cele top trei produse care le ajută să se simtă astfel sunt hainele (65%), parfumul (60%) şi machiajul/cosmeticele (48%). Pe de altă parte, femeile consideră că au un efect mai mic asupra frumuseţii produsele de îngrijire a corpului (crema/loţiune pentru corp, produse pentru bronzarea pielii şi produse care dau un efect de iluminare a pielii).
În ceea ce priveşte modelele de frumuseţe, 40% dintre femei spun că nu cred în ele, foarte puţine regăsindu-se în persoanele care apar în anumite reclame pentru femei (de exemplu cele pentru cosmetice, articole vestimentare, parfumuri). Femeile admiră mai degrabă actriţele/vedetele actuale de la noi sau din străinătate, segmentul tânăr fiind mai receptiv în cazul noilor influenceri (bloggers, vloggers, jurnalişti etc).
Detalii studiu: Studiul a fost realizat la nivel urban, în rândul persoanelor 18+ in total studiul a cuprins 810 interviuri, iar datele au fost culese în perioada 7-13 Martie 2019.