Nu doar tendinţele în modă se schimbă de la sezon la sezon, ci şi materialele textile. De mult timp nu ne mai mulţumim doar cu bumbac, in, lână, mătase, poliester şi variante ale acestora. Viitorul modei indică: materiale vii, ce îşi schimbă culoarea, îşi recapătă forma, au parfum ori lumină. Evident, materialele noi impun şi soluţii de curăţare.
Am dat curs invitaţiei P&G Future Fabrics cu deosebită plăcere. Aveam să interacţionez cu cercetători de renume mondial, să aflu trenduri în materie de textile, soluţii de curăţare pentru materialele viitorului şi să-l cunosc pe unul dintre designerii de top ce iubesc materialele revoluţionare: Giles Deacon, devenit de curând Global Fashion Consultant P&G. Toate acestea s-au desfăşurat într-o capitală a modei: Milano.
Lucrurile se mişcă în lume cu o viteză fantastică, inovaţiile bat la uşă zi de zi în toate domeniile. Cum spuneam nici cel al industriei textile nu stă pe loc. Enumăr câteva tendinţe: se vor căuta simultan – designul inspirat de natură, lemn şi material natural, dar şi combinaţii – noi tipuri de plastic, materiale mixate. Mai mult ca niciodată, se pune accent haute-couture, dar şi pe mixul dintre industrial şi manual sau împrumutul unor accente din moda altor culturi. |n materie de lifestyle vrem să controlăm timpul (fantezie pură) şi să oprim îmbătrânirea (operaţii estetice).
Moda a devenit mai casual, mai confortabilă (progresul fibrelor din strech), datorită noilor materiale hainele sport au un design interesant (vezi colaborările dintre designer de top şi companii ce produc haine sport). Mâine nu va mai conta doar cum arată materialele, ci şi cum se mişcă. Se vor bucura de mare succes materialele din spumă – acestea îşi revin la formă, îţi poţi inventa forma. De asemenea, ne vom îmbrăca cu materiale ce împrumută forma hârtiei sau ce au forme cubice.
Cum curăţăm hainele viitorului?
De acest aspect se ocupă 825 de cercetători din toată lumea, noile materiale reprezintă o provocare în ceea ce priveşte curăţarea şi îngrijirea. Oamenii de ştiinţă prezenţi au vorbit despre “first wash anxiety” (anxietatea primei spălări), remarcată în rândul consumatorilor. O serie de experimente efectuate pe haine de designer au arătat că noile formule de Ariel (pods) şi Lenor curăţă, îngrijesc şi păstrează dimensiunile hainelor.
Ziua a culminat cu o prezentare de modă semnată Giles Deacon special creată pentru eveniment, hainele fiind din materiale revoluţionare.