E genul de persoană de care îţi place sau nu, dar în niciun caz nu îţi este indiferentă.
Feministă şi feminină, Ana Morodan a experimentat special pentru revista noastră trei trenduri de machiaj ale acestei primăveri: oranj lips, eyeliner şi berry lips şi smokey eyes.
Urmează un material despre trenduri şi ritualuri de înfrumuseţare, despre stil şi feminitate.
Nu o ştiam pe Ana Morodan decât din mediul on-line şi de la câteva evenimente unde ne-am salutat, oarecum în treacăt. Însă, după câteva ore petrecute împreună la shootingul de beauty pe care tocmai îl vedeţi, m-am trezit că mă încearcă un soi de admiraţie pentru miniona brunetă cu ochi jucăuşi şi un adorabil accent ardelenesc.
Shootingurile zilnice (dacă nu chiar două pe zi), întâlnirile, evenimentele, organizarea şi coordonarea shop-ului ce-i poartă numele, zecile de telefoane plus viaţa atât de activă din mediul virtual m-au făcut să o văd într-o altă lumină. Îţi trebuie ceva putere să faci atâtea lucruri, plus să-ţi creezi un branding personal atât de puternic.
De unde atâta energie? Păi, din momentele când încearcă să mănânce sănătos, din fresh-uri de portocale sau alte sucuri naturale şi multă apă la început de zi. Plus din discuţiile nesfârşite cu un psiholog răbdător (la care am participat şi eu fără să vreau în ziua shootingului).
Machiajul pentru fotografii îi solicită tenul şi, pentru că are deja 30 de ani, Ana are grijă să folosească în fiecare seară geluri de curăţare, tonic şi ser de noapte, iar dimineaţa reia demachierea şi foloseşte o cremă hidratantă peste care aplică machiajul. Plus tratamente de curăţare şi hidratare la salon, unde merge la două, trei luni.
Buzele roşii şi ochii subliniaţi cu eyeliner ar putea fi numit look-ul care o defineşte. Cum l-a creat? “Era singurul machiaj pe care ştiam să îl fac, cumva din greşeală”, mi-a mărturisit Ana cu sinceritate. Iar oja roşie este preferata ei din liceu, de când şi-a cunoscut diriginta care avea o astfel de manichiură impecabilă (tot de la ea a învăţat că o femeie nu ar trebui să poarte mai mult de 12 accesorii, incluzând şi nasturii).
Îi mai plac machiajele cu ochii accentuaţi (trendul de sezon smokey eyes este unul dintre preferatele ei) sau cele cu buzele puse în valoare (oranj lips şi berry lips i-au plăcut).
Deşi este o feministă destul de virulentă, Ana crede că o femeie trebuie să femeie. A învăţat de la femeile din familia ei că feminitatea este un atu, o armă chiar. “Dacă ne îmbrăcăm ca un bărbat nu înseamnă că suntem percepute ca fiind mai capabile sau mai inteligente”. Şi i se pare magnifică situaţia în care demonstrează că fiind feminină poate fi şi foarte capabilă. Mai ales că s-a întâlnit adesea cu această concepţie. Chiar dacă în multe medii feminitatea este asociată cu vulnerabilitatea, Ana crede că nu suntem, de fapt, în competiţie cu bărbaţii, suntem doar altfel.
Deşi nu le consideră extrem de importante, Ana Morodan ţine cont de trenduri, mai ales în beauty, pentru că sunt o sursă de inspiraţie. “Este simpatic să fii atentă la trenduri, să descoperi culori noi, alte maniere de make-up, alte texturi cu care te poţi juca şi pe care le poţi adopta dacă îţi plac.”
Foto: Alexandru Roşieanu
Make-up: Maria Dragason
Vestimentaţie: H&M Conscious Collection