Frumuseţea şi tinereţea – sunt dorite la orice vârstă, la orice oră. Însă cum ar fi arătat lumea dacă stră-stră(la puterea “n”) bunicelor noastre nu le-ar fi trecut prin cap să se machieze? Asta m-am întrebat când am cunoscut-o pe regina make-up artiştilor Pat McGrath.
Este un soi de Papa de la Roma în lumea make-up-ului. De 19 ani îi datorăm într-o măsură direct proporţională cu preocuparea pentru machiaje felul în care arătăm. An de an, sezon de sezon dă tonul în machiaje.
Probabil toţi make-up artiştii aruncă o privire către direcţiile dictate de ea, iar milioane de fete din întreaga lume încearcă să reproducă pe propriile chipuri machiajele create de Pat pentru cele mai mari case de modă: Dolce&Gabbana, Gucci, Nina Ricci, Lanvin, Versace, Valentino, Bottega Venetta etc. şi zeci de staruri internaţionale. Am întâlnit-o la evenimentul Procter&Gamble Beauty Vision House, desfăşurat în Abu Dhabi.
După ce a prezentat trendurile în machiaj, a introdus-o în scenă pe actriţa Gwyneth Paltrow, cu care a colaborat pentru o campanie Max Factor. Make-up artistul a lucrat cu alţi colegi de pe toate continentele pentru a-i crea actriţei look-uri în care să se regăsească: “mamă”, “star de la Hollywood”, “femeie de afaceri”.
Gwyneth este machiată minimalist, are o prezenţă rafinată, dar în acele momente a părut chiar timidă (culmea!), 90% din timp a stat lipită de Pat. Pe un ecran rulau fotografiile din campanie. Se observa foarte clar rolul make-up artistului! Iată care sunt liniile în machiaj pentru 2013 trasate de McGrath.
Ochi “aripi” în culori puternice şi texturi diferite (cristale, glittere);
“Ochi de pisică” (Pat recomandă să folosiţi întâi un creion khol, să corectaţi cu ajutorul unui beţişor din bumbac înmuiat în demachiant liniile şi abia apoi să aplicaţi ţuş lichid).
De asemenea, make-up artistul recomandă machiajul ochilor în tonuri de maro – “Asigură-te că foloseşti farduri de pleoape cu 2 tonuri mai închise decât pielea ta”. Atenţie, se poartă feţete îmbujorate!
“Din anii ’90 nu am mai văzut atâta blush, dar mă bucur pentru această revenire”, mărturiseşte make-up artistul. Valentino, Yohji Yamamotto, Dolce&Gabbana au prezentat astfel de machiaje. Pentru aceste show-uri, Pat a mixat nuanţe de piersică şi scorţişoară şi caisă cu trandafir pentru a crea un efect tridimensional în obraji, căci este greu ca make-up artist să ai culoarea potrivită pentru fiecare model.
Blush-ul se poate folosi şi ca fard de ochi (aplicat cu pensula) şi pentru a colora buzele. Pentru obraji se aplică cu degetele şi cu un bureţel.
Alte trucuri ne-a prezentat şi a doua zi în cadrul interviului:
· Creionul negru este potrivit atât pentru tinere, cât şi pentru femei în vârstă. Dar trebuie să fie de foarte bună calitate pentru a avea rezultate.
· Majoritatea machiajelor de pe catwalk se pot adapta cu uşurinţă şi în viaţa de zi cu zi. Pentru acest sezon recomandă look-ul de la Lanvin (o tuşă uşoară de negru în jurul ochilor). Trendurile nu mor niciodată, doar se rotesc. Să nu uităm că am moştenit machiajul ochilor cu linii negre de la Cleopatra.
· Genele lungi (fără a fi lipite de la exces de mascara) vor fi întotdeauna la modă.
· Cu rujul îţi poţi machia şi obrajii.
· Degetele sunt cea mai bună pensulă uneori: “Foarte des fac asta în aplicarea produselor, de fapt o grămadă de femei fac asta fără să realizeze, pun mâna pe pensule, dar până la urmă aplică tot cu degetele”.
· Pentru realizarea machiajelor de catwalk foloseşte ondulatorul de gene.
· Produsele care sunt indispensabile unei femei sunt: un blush, un fond de ten, un ruj roşu închis, unul într-o nuanţă de nude, un creion negru, un creion maro, mascara.
· Aplică fondul de ten cu degetele, foloseşte pensula doar în zonele cu probleme.
· Pentru un machiaj de zi cu zi, recomandă să puneţi în evidenţă obrajii folosind farduri de obraz sau blush-uri în nuanţe de scorţişoară.
· Celebrul smokey eyes va mai dura probabil încă două decenii. Pentru zi recomandă smokey eyes în nuanţe de maro şi auriu.
· Pat este o Twitter girl, postează aproape din oră în oră. Se energizează făcând sppining.