Act for Food, inițiativa Carrefour pentru o alimentație curată, la prețuri accesibile, fără aditivi controversați (P)

Astăzi, datorită studiilor, cercetărilor și oamenilor de știință, dar și din cauza numărului crescut de afecțiuni cauzate de alimentația ce conține aditivi, știm că mâncarea sănătoasă este crucială pentru sănătatea și starea noastră de bine.
  • Publicat:
  • Actualizat:
Act for Food, inițiativa Carrefour pentru o alimentație curată, la prețuri accesibile, fără aditivi controversați (P)
Alimente fără aditivi

Am învățat că mai mult nu înseamnă mai bine, ci, din contră, mai bine înseamnă mai puțin dar calitativ. Am aflat că suntem ceea ce mâncăm și că avem datoria față de copiii noștri să le oferim azi o alimentație mai curată decât cea de ieri, produse sănătoase, crescute sau realizate local, la prețuri accesibile. În acest sens, specialiștii Carrefour susțin ideea de alimentație curată la prețuri accesibile prin filozofia globală, ACT FOR FOOD.

Filozofia ACT FOR FOOD și tranziția alimentară

Tranziția alimentară spre alimente sănătoase, produse local, se poate face doar prin accesibilizarea prețurilor și prin angajamente ferme față de calitatea alimentelor. În plus, această tranziție se face prin consolidarea gamei de produse proaspete, aprovizionarea locală, dezvoltarea produselor bio, controlul calității prin intermediul produselor Carrefour, formarea treptată a angajaților în privința acestor aspecte, prin păstrarea biodiversității și prin încurajarea practicilor responsabile. Acestea sunt angajamentele ferme Carrefour.

Producătorii, furnizorii, angajații, liderii din organizație, asociațiile, ONG-urile, autoritățile și consumatorii, cu toții participăm la tranziția alimentară. Toți avem puterea de a acționa pentru a schimba lucrurile. Iar noi, consumatorii, avem datoria – pentru noi, dar și pentru copiii noștri – să reducem deșeurile, să ne educăm cu privire la sezonalitate, să nu facem risipă de mâncare. Însă, mai presus de orice, să mâncăm sănătos și să citim etichetele.

Conceptul #Nimicsuspect în farfurie

Pentru ca orice consumator să fie sigur că nu pune #NimicSuspect în farfurie, Carrefour are o grijă deosebită la producția alimentelor marcă proprie. Astfel, Carrefour și-a luat un angajament ferm de a elimina aditivii din produsele alimentare și a ales ca aromele, gustul și culoarea produselor marcă proprie să fie naturale și nu influențate, prin adăugarea de potențiatori de gust sau coloranți/arome artificiale.

Astfel că a ajuns să elimine, în prezent, peste 100 de aditivi din compoziția tuturor produselor din marca proprie (coloranți, antioxidanți, conservanți, agenți de textură). Aceasta, cu scopul foarte clar de a oferi produse bune, sănătoase și responsabile, asumându-și că pe rafturile Carrefour, clienții vor găsi produse de calitate similară cu mărcile foarte cunoscute, la un preț convenabil.

Aditivii și controversele din jurul lor

Edulcoloranți, potențiatori de aromă, coloranți, conservanți alimentari, toate aceste tipuri de aditivi sunt adăugate în produsele alimentare în cantitate mică pentru a le îmbunătăți gustul, textura sau pentru a le prelungi perioada de valabilitate. Unele dintre aceste faimoase “e-uri’ pe care le găsim pe lista ingredientelor produselor sunt autorizate de autoritățile europene. Dacă te vei întreba de ce le-a exclus Carrefour, deși sunt autorizate, îți vom spune ceva ce știi deja: potențialele riscuri pe care acești aditivi le pot aduce sau nu sănătății au ridicat multe dezbateri și controverse în rândul specialiștilor. Pentru Carrefour, lucrurile sunt simple: dacă sunt dezbateri și controverse pe subiect, înseamnă că există dubii. Dacă sunt dubii, Carrefour aplică principiul precauției!

Mai mult, nu este neobișnuit în istoria brandului să anticipeze reglementarea legislației cu privire la aditivi. Acesta este cazul dioxidului de titan, eliminat de Carrefour în 2017 și în cazul căruia guvernul francez a solicitat eliminarea din produsele alimentare până la sfârșitul anului 2018 (acest aditiv a rămas, deocamdată, autorizat în alte țări europene).

Preocuparea de a oferi consumatorilor produse de calitate, cât mai naturale și mai sănătoase, are o istorie îndelungată la Carrefour. În 1996, brandul a interzis tratarea chimică ulterioară recoltării în liniile de fructe și legume; în 1999, Carrefour elimină OMG-urile (organismele modificate genetic) din produse; în 2005, brandul elimină 58 de aditivi controversați din produsele Carrefour; în 2010, elimină bisfenolul din produsele de puericultură; în 2013, Carrefour lansează prima linie de pui francez fără tratamente cu antibiotic și înlocuiește uleiul de palmier cu alternative mai sănătoase; în 2018, Carrefour elimină noi aditivi pentru a ajunge la minus 100 de aditivi controversați în produsele marcă proprie.

Printre cei 100 de aditivi interziși de Carrefour, regăsim 15 coloranți, 15 conservanți, 9 antioxidanți, 6 potențiatori de aromă, 25 de emulgatori, gelifianți și agenți de îngroșare și alți 30 de aditivi. Așadar, produsele Carrefour sunt realizate cu ingrediente mai curate, mai sănătoase, au prețuri accesibile, aducând, astfel, calitate în farfuria oricărui consumator!

Urmărește CSID.ro pe Google News
Bianca Poptean - Psiholog
Am scris peste 10 ani pentru Ce se întâmplă doctore, timp în care am realizat sute de articole, interviuri cu medici și specialiști în diverse domenii, materiale video, conferințe și emisiuni live. Mai mult, sunt mamă a doi băieți minunați care mi-au oferit ocazia să văd lumea prin ...
citește mai mult