Motive pentru care ne facem abonament la sală, dar nu ne ducem

Irina Alionte explică de ce oamenii renunţă să mai meargă la sala de fitness clasică, deşi au abonament, şi aleg un gym boutique.
  • Publicat:
Motive pentru care ne facem abonament la sală, dar nu ne ducem
FOTO: 123rf.com

Un fenomen din ce în ce mai des întâlnit are loc în rândul persoanelor care îşi fac un abonament de un an la o sală de fitness clasică, dar care nu reuşesc să o frecventeze atât de des pe cât ar trebui. Astfel, apare şi dezinteresul din ce în ce mai mare al oamenilor pentru sălile de fitness clasice, cu aparate, şi preferinţa acestora pentru antrenamentele de grup şi pentru sălile mici, de tip boutique.

Statisticile arată că 4 din 5 persoane trec prin această situaţie şi renunţă prea uşor din cauza programului încărcat, dar şi pentru că nu sunt suficient de motivaţi şi se plictisesc de sălile clasice de fitness, cu aparate. Irina Alionte explică motivele pentru care oamenii renunţă să mai meargă la sala clasică, deşi au abonament, dar şi de ce sunt atraşi de noua tipologie de a face sport, în sălile de tip boutique.

Nu au un program personalizat

În sălile obişnuite, dacă nu ai un antrenor persoanl, persoanele care vin să slăbească, să scape de celulită, să se definească sau să-şi crească masa musculară trebuie să se descurce singuri cu aparate. Atfel, planul de nutriţie şi alimentaţia nu sunt urmate corespunzător, rezultatele nu se văd, iar interesul pentru a reveni la sală se pierde.

”Centrele de tip boutique au înţeles nevoia oamenilor de a avea rezultate specifice şi concrete, de lungă durată. La Bodyshape, de exemplu, avem un program complet, holistic, bazat pe cei 3 piloni ai transformării: antrenamente, nutriţie şi responsabilizare. În plus, noi măsuram constant progresul, monitorizăm prezenţele şi ne asigurăm de fiecare dată că antrenamentele pierdute sunt recuperate. Acesta este şi motivul pentru care 99% dintre membrii noştri frecventează cu regularitate antrenamentele şi obţin rezultatele dorite”, explică Irina Alionte.

Nu au o atmosferă caldă şi prietenoasă

În momentul în care eşti înconjurat de un grup de oameni care au acelaşi obiectiv ca tine şi sunt şi dedicaţi, motivaţia de a continua programul creşte exponenţial, pentru că te antrenezi alături de oameni care cred în aceeaşi filozofie a conceptului, care s-au străduit să prindă un loc şi care sunt la fel de entuziaşti să fie acolo. Spre deosebire de o sală de fitness tradiţională, un gym boutique este mai mic, iar astfel apare interacţiunea dintre echipă şi membri, se creează relaţii mai apropiate, iar şansele de a te ţine de sală cresc, pentru că vii cu drag, ca să-ţi revezi noii tăi prieteni, alături de care râzi, te distrezi şi îţi dai “high-five-uri” încurajatoare în timpul antrenamentelor.

Trebuie să te descurci singur

Făcând excepţie situaţiile în care ai alături un antrenor personal, într-o sală clasică de fitness nimeni nu te cunoaşte şi care-ţi sunt obiectivele. Trebuie să te descurci singur cu aparatele şi nici nu ai garanţia că execuţi corect exerciţiile. Toate acestea duc la un sentiment de auto-învinovăţire şi frustrare pe termen lung.

Te pot intimida musculoşii şi Instagrammerii

Într-o sală de fitness obişnuită întâlnim mai multe tipuri de membri, de la atleţi, bodybuilders, femei foarte fit, până la fotomodele pe Instagram – care pot fi intimidanţi pentru un om care nu a mai făcut mişcare de mult timp. Într-un gym boutique vin oameni ocupaţi, cu familii, cariere de succes, responsabilităţi, nu neaparat pasionaţi de sport, dar care îşi doresc să ajungă în formă.

Pare mai ieftin, dar costă mai mult

”Abonamentul la sala de fitness clasică poate fi mai mic decât al sălilor boutique, însă investiţia este mai proastă dacă renunţi la a mai merge sau nu vezi rezultatele. Sălile obişnuite de fitness fac profit din faptul că vând sute sau mii mii de abonamente de acces – mult peste capacitatea efectivă a sălii. Modelul lor de business se bazeaza tocmai pe faptul ca oamenii nu vin la sală şi numai o mică parte vor fi activi cu adevărat. Având în vedere că urmează o strategie de volum, îşi permit să menţină preţurile jos. Multe abonamente la salile de fitness rămân neutilizate şi aceia sunt bani efectiv aruncaţi pe fereastră. Mai bine plăteşti mai mult pentru un abonament unde te simţi bine, abia aştepţi să mergi şi vezi rezultatele dorite”, explică Irina Alionte.

Urmărește CSID.ro pe Google News