Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi (CEDCD) a organizat recent Conferinţa ’’ÎNDRĂZNEŞTE! – Toţi copiii au dreptul la educaţie de calitate’’ în cadrul Proiectului ”Dignity, Access, Respect, Education for Children with Disabilities- D.A.R.E for Children with Disabilities”, proiect finanţat de Fundaţia pentru o Societate Deschisă – Iniţiativa pentru Drepturile Omului.
În cadrul acestui eveniment a fost lansată Platforma online pilot ”SPUNE CE CREZI DESPRE ŞCOALA COPILULUI TĂU”, destinată părinţilor de copii cu dizabilităţi. Platforma a fost realizată pe baza unor cercetări de specialitate, care vizează evaluarea calităţii educaţiei primite de copiii cu dizabilităţi în şcolile speciale.
Pornind de la modelul britanic de evaluare a calităţii educaţiei primite de copii în şcoli, părinţii sunt invitaţi să răspundă la o serie de întrebări simple, care pot oferi o imagine clară despre calitatea serviciilor din şcolile în care învaţă copiii lor.
Întrebările adresate părinţilor au la bază o serie de indicatori referitori la:
– Cooperarea şi comunicarea şcolii cu părintele
– Maniera de lucru cu elevii
– Terapiile integrate
– Predictibilitatea programului zilnic
– Siguranţa
– Starea de bine a copilului
– Gradul de evoluţie al acestuia
Însumarea acestor indicatori oferă o imagine de ansamblu asupra calităţii educaţiei din şcolile vizate. Rezultatele evaluărilor anonimizate ale părinţilor vor fi publice pe website-ul www.cedcd.ro.
Astfel, orice părinte de copil cu dizabilitate din România va putea aprecia calitatea şcolilor care au fost evaluate de alţi părinţi şi va putea decide informat. De asemenea, orice părinte poate contribui personal cu propria evaluare a şcolii în care învaţă copilul său.
De asemenea, în cadrul conferinţei au vorbit doamna Dora Mărgărit – reprezentant Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării şi doamna Lili Covaci, psiholog şi Consultant Picture Exchange Communication System Romania, care au oferit informaţii relevante despre educaţia incluzivă, modalităţi practice de monitorizare şi evaluare a calităţii educaţiei în raport cu nevoile copilului cu dizabilitate, instrumente şi metode de abordare a dizabilităţii din perspectiva diversităţii şi a incluziunii, precum şi metode practice de prevenire a discriminării.