Învăţarea unei limbi străine sau a unui instrument muzical are ca rezultat un creier mult mai eficient

Fie că înveţi să cânţi la un instrument muzical sau să vorbeşti altă limbă, îţi antrenezi creierul să fie mai eficient, arată un studiu Baycrest Centre for Geriatric Care.
  • Publicat:
Învăţarea unei limbi străine sau a unui instrument muzical are ca rezultat un creier mult mai eficient

Indiferent dacă înveţi să cânţi la un instrument muzical sau să vorbeşti altă limbă, îţi antrenezi creierul pentru a fi mai eficient, sugerează un nou studiu. Cercetătorii au descoperit că muzicienii şi oamenii bilingvi folosesc mai puţine resurse ale creierului atunci când finalizează o sarcină care implica folosirea memoriei, potrivit rezultatelor unui studiu, publicate recent.

Persoanele cu background muzical sau bilingv au activat reţele din creier diferite şi au prezentat mai puţină activitate a cortexului decât persoanele care vorbeau doar o limbă şi nu au aveau pregătire muzicală formală, atunci când aveau de îndeplinit o sarcină, potrivit rezultatelor studiului.

ceste constatări arată că muzicienii şi persoanele bilingve au nevoie de mai puţin efort pentru a îndeplini aceeaşi sarcină cu persoanele fără acest tip de background, ceea ce ar putea, de asemenea, să le protejeze împotriva declinului cognitiv şi să întârzie debutul demenţei, spune dr. Claude Alain, unul dintre autorii studiului.  „Rezultatele noastre au demonstrat, de asemenea, că experienţele unei persoane, indiferent dacă învaţă cum să cânte la un instrument muzical sau o altă limbă, pot modela modul în care funcţionează creierul şi ce reţele neuronale sunt folosite.

Muzicienii şi persoanele care sunt bilingve au dovedit de mult a avea o memorie de lucru mai bună, capacitatea de a păstra lucrurile în minte, cum ar fi amintirea unui număr de telefon, o listă de instrucţiuni sau de a face matematică mentală. Dar rămâne un mister motivul pentru care se întâmplă acest lucru. Acesta este primul studiu de imagistică a creierului care analizează cum aceste activităţi stimulează diferite părţi ale creierului la aceşti indivizi”, adaugă dr. Alain.

Studiul a analizat creierul a 41 adulţi tineri cu vârsta cuprinsă între 19 şi 35 de ani, care se încadrează în trei categorii: non-muzicieni vorbitori de limbă engleză, muzicieni care vorbeau numai engleza şi bilingvii care nu au cântat la un instrument muzical. Imaginile creierului au fost captate pentru fiecare participant, deoarece li s-a cerut să identifice dacă sunetul pe care l-au auzit a fost acelaşi tip ca cel precedent. Sunete de instrumente muzicale, mediu şi făcute de oameni au fost printre cele utilizate în studiu. Participanţilor li s-a cerut, de asemenea, să identifice dacă ceea ce au auzit a venit din aceeaşi direcţie ca zgomotul precedent.

Muzicienii îşi amintesc mai repede tipul de sunet decât indivizii din celelalte grupuri, în timp ce bilingvii şi muzicienii au avut o performanţă mai bună în ceea ce priveşte localizarea.

„Persoanele care vorbesc două limbi pot avea nevoie de mai mult timp pentru a procesa sunete, deoarece informaţiile sunt difuzate prin două căi lingvistice, nu doar pe una”, spune dr. Alain. „În timpul acestei sarcini, creierele bilingvilor au arătat semne mai mari de activare în domenii cunoscute pentru înţelegerea vorbirii, susţinând această teorie”.

Ca paşi următori, cercetătorii explorează impactul artei şi al formării muzicale în rândul adulţilor pentru a vedea dacă acest lucru duce la schimbări în funcţia creierului.

Sursa: sciencedaily.com
Foto: pixabay.com

Urmărește CSID.ro pe Google News