În cazul în care bagajul tău a fost pierdut, a întârziat, sau a fost deteriorat, iată câşiva paşi pe care trebuie să-i urmezi, şi câteva informaţii de care este bine să ţii cont:
Pentru bagajul deteriorat/distrus reclamaţia se formulează imediat după descoperire, dar nu mai târziu de 7 zile de la data primirii bagajului.
contravaloarea geamantanului, a obiectelor din bagaj şi a celor de strictă necesitate achiziţionate pentru a le înlocui pe cele pierdute
o sumă de bani pe care o poţi utiliza pentru achiziţionarea produselor de strictă necesitate (igienă, îngrijire personală, etc.) sau rambursarea sumelor plătite pentru obiectele de strictă necesitate achiziţionate de tine pe cont propriu.
contravaloarea obiectelor deteriorate/distruse
De regulă, companiile aeriene nu îşi asumă răspunderea pentru obiectele fragile din bagaj, pentru obiecte de valoare (bijuterii, telefoane mobile, camere video, calculatoare), chei, documente şi alte asemenea obiecte de valoare. Pentru a evita excluderea acestora se recomandă încheierea unei asigurări de bagaje.
Detreminarea sumei acordate pentru obiectele probate din bagaj de fac prin aplicarea unui grad de uzură de până la 10% pe an din valoarea dovedită a obiectelor.
Dacă nu poţi proba valoarea obiectelor din bagajul pierdut, se acordă o despăgubire în funcţie de greutatea bagajului (20 Euro/kg).
Cuantumul despăgubirilor nu poate depăşi maxim 1000 DST (cursul DST poate fi urmărit aicihttp://valutarbnr.ro/curs-valutar/dst ). Prin excepţie, suma poate depăşi 1000 DST, dar nu poate depăşi suma declarată de tine dacă ai făcut, la momentul înregistrării bagajului, o declaraţie specială privind interesul în livrarea la destinaţie şi ai plătit o sumă suplimentară.
P.I.R., tichetul de îmbarcare, eticheta bagajului, listă cu obiectele din bagaj însoţită de dovada valorii acestora prin documente fiscale, listă cu obiectele de strictă necesitate achiziţionate pentru a le înlocui pe cele pierdute însoţită de dovada valorii acestora.
P.I.R., tichetul de îmbarcare, eticheta bagajului listă cu obiectele de strictă necesitate achiziţionate pentru a le înlocui pe cele pierdute însoţită de dovada valorii acestora.
P.I.R., tichetul de îmbarcare, eticheta bagajului, listă cu obiectele deteriorate/distruse din bagaj însoţită de dovada valorii acestora prin documente fiscale, raport de service din care să rezulte suma necesar a fi plătită pentru repararea geamantanului sau imposibilitatea reparării acestuia, după caz.