Învățarea copiilor despre valoarea banilor este esențială în era digitală. Părinții se confruntă cu provocarea influenței crescânde a mediului online asupra dorințelor copiilor. O abordare eficientă este să le ofere copiilor instrumentele și cunoștințele necesare pentru a naviga în lumea consumului online.
Într-o lume digitală în care copiii petrec din ce în ce mai mult timp online, părinții se confruntă cu o provocare majoră: cum să-i învețe pe cei mici despre valoarea banilor. Potrivit unui articol publicat de Forbes, există o metodă interesantă de a aborda această problemă, chiar de la o vârstă fragedă.
Un studiu realizat de Common Sense Media în martie 2022 a arătat că timpul petrecut în fața ecranelor de către copiii cu vârste între 8 și 12 ani a crescut cu 17% între 2019 și 2021. Deși pandemia a jucat un rol major în această creștere, nu există dovezi clare că utilizarea internetului și a rețelelor sociale a scăzut de atunci. Acest lucru înseamnă că YouTube și diverși influenceri online expun constant copiii la idei noi despre jucării, jocuri și produse.
O mamă a mărturisit că micuții ei cer frecvent MacBook-uri, dar și lucruri mult mai scumpe, precum „o cameră întreagă dedicată jocurilor, o rulotă Barbie de 300 de dolari și o vacanță all-inclusive în Maui”.
Deși serviciile online nu au voie să colecteze date de la copiii sub 13 ani și nu ar trebui să le targeteze cu reclame, realitatea este alta. Un studiu realizat de Adalytics a descoperit că „YouTube pare să seteze sau să transmită cookie-uri și identificatori” publicitari pe dispozitivele spectatorilor care vizionează videoclipuri pentru copii începând cu iulie 2023. Acest lucru încalcă clar Legea privind protecția confidențialității online a copiilor (COPPA), dar se întâmplă oricum.
În plus, odată cu dezvoltarea inteligenței artificiale, este probabil ca barierele dintre copii și reclame să se diminueze și mai mult.
În loc să încerce să controleze tot ce văd copiii online, părinții ar putea adopta o abordare diferită. Articolul din Forbes sugerează învățarea copiilor despre principiul rarității, care spune că cu cât este mai puțin dintr-un lucru (care este cerut), cu atât devine mai valoros. Acest concept poate fi aplicat în educația financiară a copiilor.
De exemplu, părinții pot crea o „raritate artificială” prin limitarea accesului la bani și stabilirea unor reguli clare pentru cheltuieli. Astfel, copiii vor învăța că fiecare achiziție discreționară are un impact asupra finanțelor familiei și este, prin urmare, o chestiune importantă.
Strategii practice:
Foto: arhivă