Când te plimbi printre birourile de la serviciu, cu siguranţa poţi observa unele haotice şi altele extrem de organizate, cu un spaţiu curat. Unii profesionişti au luat în considerare ideea conform căreia un birou aglomerat aglomerează şi viaţa, complicând-o şi făcând totodată ca sarcinile să pară mult mai dificile. Iată care sunt beneficiile unui spaţiu de lucru organizat!
Organizarea spaţiului de lucru nu are nimic de-a face cu tulburarea obsesiv-compulsivă. Studiile au demonstrat pur şi simplu faptul că pentru o viaţă ordonată este important ca spaţiile în care ne desfăşurăm să fie la rândul lor ordonate. Aici includem faptul că este important să scăpăm de toate obiectele pe care nu le mai utilizăm şi să avem la îndemână strict ceea ce ne trebuie pentru a ne realiza sarcinile.
Oamenii care lucrează într-un mediu aglomerat prezintă de obicei stări de stres cu cauze aparent necunoscute şi de multe ori se simt copleşiţi. Totul în biroul dumneavoastră ar trebui să aibă un loc adecvat pentru a fi stocat. Dacă observaţi că vă simţiţi lipsit de control şi copleşit de birou sau de mediu, acum este momentul de a face ceva cu privire la această problemă, în loc să aşteptaţi curăţarea anuală de primăvară. Iată câteva sfaturi pentru a începe curăţenia şi organizarea:
• Completează o listă cu sarcini – Acest lucru pare destul de simplu, dar vei fi uimit de cât de eficient este să ai o listă pentru a verifica permanent realizarea sarcinilor. Atunci când păstraţi majoritatea sarcinilor doar la nivel mental se creează un stres ascuns ca urmare a îngrijorării de faptul că aţi putea uita să faceţi ceva. Un alt beneficiu alt listelor constă în faptul că oferă un sentiment de împlinire atunci când la finalul zilei, aveţi toate sarcinile bifate.
• Curăţa biroul de unul singur, nu-l lăsa la latitudinea femeii de serviciu. Aceasta se va grăbi, golind probabil doar coşul de gunoi. Asigură-te că biroul este permanent curat, chiar dacă acest lucru înseamnă că trebuie să aduci de acasă ustensile pentru a-l curăţa. Vei resimţi beneficiile ulterior! Ai grijă ca hârtiile şi documentele să fie mereu puse la locul lor la finalul unei zile, astfel încât dimineaţa să nu fi întâmpinat de un adevărat haos, ci de curăţenie şi lumină, pentru a avea spor pe tot parcursul zilei de muncă.
• Asigură-te că îţi formezi un obicei din a face curat. Nu poţi aştepta până când lucrurile se adună pentru a curăţa totul. Cel mai bine este să faci lucrurile la timpul lor. Oricând ai ocazia să pui o hârtie la locul ei sau să ştergi praful, fă-o! Cu toate că sunt acţiuni mici, de-a lungul timpului ele fac diferenţa!
Marea parte a cercetărilor afirmă faptul că ordinea în viaţă începe cu ordinea fizică. Uşor-uşor, pe măsură ce spaţiile în care vă desfăşuraţi activităţile devin luminoase şi curate, gândurile se vor putea pune în ordine şi veţi funcţiona mult mai sănătos. De asemenea, rata stresului va scădea considerabil, luând cu sine problemele cardiace. O viaţă sănătoasă se desfăşoară într-un mediu sănătos şi organizat!