Ce să nu-i spui niciodată unei persoane când este nervoasă

Atunci când persoana din fața ta este nervoasă, evită să îi spui aceste lucruri:
  • Publicat:
Ce să nu-i spui niciodată unei persoane când este nervoasă

Furia este o emoție universală, dar gestionarea ei, mai ales în interacțiunile cu ceilalți, rămâne o provocare pentru mulți dintre noi. Ce faci atunci când cineva își pierde cumpătul în fața ta? Mai important, ce nu ar trebui să faci? Aceste întrebări au fost abordate recent într-un episod al podcastului “Am I Doing It Wrong?”, găzduit de Raj Punjabi și Noah Michelson de la HuffPost, care l-au invitat pe Ryan Martin, cunoscut drept „Profesorul Furiei”.

Ryan Martin, profesor de psihologie și autor al cărților “How To Deal With Angry People” și “Why We Get Mad: How To Use Your Anger for Positive Change”, a oferit câteva sfaturi practice despre cum să gestionăm furia celorlalți – și chiar pe a noastră – într-un mod constructiv.

De ce „Calmează-te” și „Relaxează-te” nu funcționează

Ryan Martin subliniază că acele expresii precum „calmează-te” sau „relaxează-te” au rareori efectul dorit.

„Niciodată în istorie, după fraza ‘calmează-te’, nu a fost cineva calmat de aceste cuvinte”, spune el. Și, adaugă el, „‘relaxează-te’ este chiar mai rău.”

Motivul? Atunci când cineva este furios, este într-o stare emoțională amplificată și defensivă, ceea ce înseamnă că nu reacționează rațional la astfel de directive. Mai degrabă, astfel de fraze pot escalada situația. În schimb, Martin sugerează că modelarea unui comportament calm este mult mai eficientă.

„Un lucru amuzant este că oamenii care spun ‘calmează-te’ deseori o fac pe un ton ridicat sau autoritar. Dacă însă îți reduci volumul vocii și începi să vorbești mai încet și mai calm decât în mod obișnuit, cei din jur tind să-ți urmeze exemplul. Aceasta este o reacție evolutivă – avem tendința de a reflecta tonul și comportamentul celor din jur”, explică el.

Strategii pentru a calma o persoană nervoasă

În loc să folosești fraze care provoacă iritare, Martin sugerează câteva strategii eficiente:

  1. Folosește un ton calm și blând – Vocea ta poate influența emoțiile celorlalți. Dacă te menții calm, acest lucru poate reduce intensitatea furiei interlocutorului.
  2. Ascultă activ – Permite persoanei să se descarce, oferind semne subtile că ești atent, cum ar fi un „înțeleg” sau un „da, spune-mi mai multe”.
  3. Validează emoțiile, nu neapărat cauza lor – „Nu trebuie să fii de acord cu cineva dacă nu ești de acord. Dar poți recunoaște sentimentele lor, spunând ceva de genul: ‘Evident că ești foarte supărat în legătură cu asta. Hai să găsim o soluție împreună.’”
  4. Evită reacțiile impulsive

Un alt sfat util de la Profesorul Furiei este să îți analizezi propriile reacții înainte de a răspunde la furie.

„Întreabă-te: Este acesta momentul potrivit pentru a reacționa? Ce vreau să obțin din asta? Este furia mea justificată?”, spune Martin.

De asemenea, înainte de a trimite un e-mail furios, ia o pauză. Reevaluează conținutul după câteva ore sau chiar o zi. Deseori, distanța temporală te ajută să vezi lucrurile mai clar și să răspunzi mai echilibrat.

Sursă – https://www.huffingtonpost.co.uk/entry/the-2-words-you-never-ever-want-to-say-to-an-angry-person_uk_6756cb06e4b0755e4d59e266

Sursă foto – shotprime / Envato

Urmărește CSID.ro pe Google News
Maria Crișan - Web-editor
Sunt pasionată de tot ce ține de sănătate și lifestyle. Jonglând dintotdeauna cu „armele” cele mai puternice, cuvintele, îmi place să împărtășesc cu cititorii diverse sfaturi și idei despre tot ceea ce înseamnă o viață trăită sănătos și frumos. Lucrez în jurnalism de 3 ani, ...
citește mai mult