Unul dintre subiectele cele mai controversate și sensibile în România este cu siguranță educația sexuală. Multe persoane nu înțeleg încă rolul vital al acestor informații care are ca scop păstrarea sănătății fizice, afective și psihice a viitorilor adolescenți și adulți. Pe lângă falsa pudoare, România ocupă în continuare locuri fruntașe atunci când vorbim despre mame minore în Europa, dar și boli grave precum cancerul de col uterin.
Asta ca să nu mai discutăm de numărul cazurilor de abuzuri sexuale asupra minorilor și adulților.De ce este important să avem o bază sănătoasă și despre educația sexuală? Miriam Mircea, profesor de limbi străine în Germania își expune punctele de vedere vizavi de acest subiect.
”În primul rând, să ne raportăm la bază: cum înțelegem educația in sine?
Educația corectă nu este legată de nicio ideologie, oricât ar promite o viitoare utopie: nu se bazează pe niciun sistem, oricât de atent gândit și nici nu este un mijloc de condiționare a individului într-o manieră specială” explică profesorul Miriam Mircea.
De ce avem nevoie de educație? ”Educația în adevăratul sens îl ajută pe individ să fie matur și liber, să înflorească foarte mult în dragoste și bunătate. Asta ar trebui să ne intereseze și nu să modelăm copilul după un model idealist. Cea mai înaltă funcție a educației este de a aduce o persoană integrată, capabilă să se ocupe de viața în ansamblu.
Educația este cultivarea înțeleaptă, plină de speranță și respectuoasă a învățării și schimbării întreprinse în convingerea că toți ar trebui să avem șansa de a participa la viață” a continuat profesorul de limbi străini.
”Mulți se gândesc la locuri precum școlile sau colegiile atunci când văd sau aud cuvântul. S-ar putea să se uite și la anumite locuri de muncă, cum ar fi profesor sau tutor.
Problema cu acest lucru este că, în timp ce căutăm să ajutăm oamenii să învețe, modul în care funcționează o mulțime de școli și profesori nu este neapărat ceva ce putem numi educație în mod corespunzător. Au ales sau au fost împinși în „școlarizare” – încercând să antreneze învățarea în oameni în conformitate cu un plan elaborat adesea de alții” a mai explicat Miriam Mircea.