Febră, vărsături, diaree la copii – simptomele ce îi îngrijorează pe părinţii români şi îi fac să sune la Peditel

Din 2014 funcţionează PEDITEL, sfat medical pediatric gratuit non stop prin telefon la 1791. 65.511 copii au primit asistenţă medicală prin telefon în 2019.
  • Publicat:
  • Actualizat:
Febră, vărsături, diaree la copii - simptomele ce îi îngrijorează pe părinţii români şi îi fac să sune la Peditel
Febră, vărsături, diaree la copii - simptomele ce îi îngrijorează pe părinţii români şi îi fac să sune la serviciul de sfaturi de pediatrie gratuite, foto Shutterstock

Părinţii ştiu ce înseamnă să se îmbolnăvească copilul în toiul nopţii şi să nu ştii ce are. Nu mereu este uşor să pleci la camera de gardă. În acest scop, există un serviciu – sfat medical pediatric gratuit non stop prin telefon. Anul trecut, Medicii PEDITEL 1791 au oferit asistenţă medicală pediatrică, gratuit, non stop prin telefon pentru 65.511 copii din România şi Diaspora.

Peditel 1791 este un call center pediatric care oferă sfaturi medicale în regim, non–stop, funcţionează naţional şi internaţional, fiind o iniţiativă comunitară a Fundaţiei Părinţi din România.
Serviciul gratuit PEDITEL1791 este deservit de 15 medici specialişti/primari. Programul de lucru este structurat pe 3 ture şi o gardă are 7/10 ore. Serviciul funcţionează non stop, fiind deservit de 1 medic/tură sau gardă. Serviciul dispune de 26 de protocoale medicale, 1 centrală telefonică tip VOIP şi 1 soft medical. Apelurile sunt preluate în ordinea cronologică a intrării în centrală. La fiecare 5 minute, un copil din România şi Diaspora primeşte asistenţă medicală pediatrică gratuită, non stop prin telefon, din partea echipei medicale care răspunde la numărul 1791Atenţie! Peditel se adresează oricărui părinte care doreşte să obţină un sfat medical pentru afecţiuni fără risc vital pentru copilul său, NU pentru urgenţe care se vor adresa 112 şi Unităţilor de Primiri Urgenţe.

Ianuarie şi decembrie, luni aglomerate pentru serviciul de sfaturi medicale pediatrice gratuite


În 2019, Media apelurilor pe zi a fost de 180, cel mai mare număr de apeluri fiind înregistrat în 19 ianuarie, cu un total de 351 apeluri în 24  de ore. Lunile cele mai aglomerate au fost ianuarie cu 7.835 apeluri şi decembrie, cu 6.157 apeluri preluate. Tot în luna decembrie s-au înregistrat cele mai multe apeluri din Diaspora, din întregul an, 7,3%. Numărul total de minute vorbite în 2019 este de 234.660,17, s-a vorbit la telefon  continuu 3.911 ore, 45% din totalul celor 365 zile.
În lunile ianuarie, octombrie, noiembrie şi decembrie, media apelurilor pe zi a fost de peste 220.

Părinţii din Cluj, Bucureşti şi Constanţa – au cerut cel mai des sfaturi medicale pediatrice prin telefon

Medicii Peditel 1791 depun eforturi constant pentru ajutorarea cât mai multor părinţi cu copii, cunoscut fiind disconfortul şi panica pe care un părinte o resimte, mai ales când nu are nicio altă alternativă, siguranţa copilului fiind esenţială.
În topul apelurilor din ţară judeţul Cluj ocupă locul 1 (31% apeluri= 20.308), urmat de Bucureşti + Ilfov- 26% apeluri= 17.033 , Constanţa: 6%= 1.531 apeluri, Prahova, Timiş, Iaşi, Argeş, Braşov, Sibiu  – 5% din apeluri= 1.275 apeluri.
Numărul total de apeluri din Diaspora este de 5% = 1275 apeluri , primele 4 ţări din care părinţii apelează fiind: Marea Britanie, Austria, Italia şi Germania.

Pentru ce simptome sună părinţii  la Peditel?

Principalele probleme medicale pentru care părinţii apelează servicul Peditel sunt :

Din totalul apelurilor 71,6% s-au soluţionat cu sfat medical aplicabil acasă în deplină siguranţă pentru copil, doar 3% dintre apeluri fiind direcţionate către serviciul unic 112, iar către Unităţile de Primiri Urgenţe/ Camera de Gardă 10,2% apeluri, iar către consult de specialitate în maxim 48 de ore: 15,2%

Donaţii şi sponsorizări se pot face accesând site-ul www.peditel.ro/doneaza/.

Urmărește CSID.ro pe Google News