Îngrijirea de calitate a copilului: cum contribuie la succesul acestuia în viață

Îngrijirea de calitate a copilului este necesară pentru a-i oferi acestuia cele mai bune șanse pentru a reuși în viață.
  • Publicat:
Îngrijirea de calitate a copilului: cum contribuie la succesul acestuia în viață
Foto: Shutterstock

Îngrijirea de calitate a copilului îi asigură acestuia șansa de a se descurca mai bine în știință, tehnologie, inginerie și matematică, iar această legătură este mai puternică în rândul copiilor din medii cu venituri mici, potrivit cercetării publicate de Asociația Americană de Psihologie. .

 

„Rezultatele noastre sugerează că existența unei calități a îngrijirii în copilăria timpurie poate construi o bază solidă pentru o traiectorie de succes STEM”, a spus autorul studiului Dr. Andres S. Bustamante, de la Universitatea din California Irvine. „Investiția în îngrijirea de calitate a copiilor și în educația timpurie ar putea ajuta la remedierea subreprezentării populațiilor diverse din punct de vedere rasial și etnic în domeniile STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics).”

 

Multe studii au demonstrat că îngrijirea de calitate în copilăria timpurie este asociată cu o mai bună pregătire școlară pentru copiii mici din familii cu venituri mici. Dar nu atât de mulți s-au uitat la modul în care efectele îngrijirii timpurii a copiilor se extind până la liceu și chiar mai puțini s-au concentrat în mod special pe subiectele STEM, potrivit lui Bustamante.

Îngrijirea de calitate a copilului: ce spun studiile

Pentru a investiga aceste întrebări, Bustamante și colegii săi au examinat date de la 979 de familii care au participat la Studiul Institutului Național pentru Sănătatea Copilului și Dezvoltarea Umană privind îngrijirea timpurie a copilului și dezvoltarea tinerilor, din momentul nașterii copilului în 1991 până în 2006.

 

Ca parte a studiului, observatori instruiți au vizitat grădinițele tuturor copiilor care au fost înscriși timp de 10 sau mai multe ore pe săptămână. Observatorii au vizitat când copiii aveau 6, 15, 24, 36 și 54 de luni și au evaluat două aspecte ale îngrijirii copilului: măsura în care îngrijitorii au oferit un mediu cald și susținător și au răspuns la interesele și emoțiile copiilor și cantitatea de stimulare cognitivă pe care au furnizat-o prin utilizarea unui limbaj bogat, punând întrebări pentru a evalua gândirea copiilor și oferind feedback pentru a aprofunda înțelegerea conceptelor de către copii.

 

Cercetătorii s-au uitat apoi la modul în care elevii au performat la disciplinele STEM în școala elementară și liceală. Pentru a măsura succesul STEM, ei au examinat scorurile copiilor la elementele de matematică și raționament ale unui test standardizat din clasele 3-5. Pentru a măsura performanțele de liceu, cercetătorii au analizat scorurile standardizate ale testelor și cel mai avansat curs de știință finalizat al studenților, cel mai avansat curs de matematică finalizat, GPA la cursurile de știință și GPA la cursurile de matematică.

 

În general, ei au descoperit că ambele aspecte ale calității îngrijirii (mai multă stimulare cognitivă și o mai bună sensibilitate-responsivitate a îngrijitorului) au prezis rezultate mai mari în STEM la școala elementară târzie (clasele a treia, a patra și a cincea), care, la rândul lor, a prezis rezultate mai mari în STEM în liceu. Îngrijirea atentă și receptivă în copilăria timpurie a fost un predictor mai puternic al performanței STEM la liceu pentru copiii din familii cu venituri mici, comparativ cu copiii din familii cu venituri mai mari.

 

„Ipoteza noastră a fost că stimularea cognitivă ar fi mai strâns legată de rezultatele STEM, deoarece aceste tipuri de interacțiuni oferă fundația pentru explorare și investigare, care sunt fundamentale în învățarea STEM”, a spus Bustamante. „Cu toate acestea, ceea ce am văzut a fost că sensibilitatea și receptivitatea îngrijitorului au fost la fel de predictive pentru rezultatele STEM ulterioare, subliniind importanța dezvoltării socio-emoționale a copiilor și a elementelor care susțin abilitățile cognitive și emoționale sociale.”

 

Concluzie:

În general, a spus Bustamante, cercetările și teoria sugerează că practicile de îngrijire timpurie de înaltă calitate susțin o bază solidă pentru învățarea științelor. „Împreună, aceste rezultate evidențiază stimularea cognitivă a îngrijitorilor și sensibilitatea și receptivitatea în copilăria timpurie ca un domeniu cu necesitate de investiții pentru a consolida STEM, în special pentru copiii din familiile cu venituri mici.”

Urmărește CSID.ro pe Google News
Bianca Poptean - Psiholog
Am scris peste 10 ani pentru Ce se întâmplă doctore, timp în care am realizat sute de articole, interviuri cu medici și specialiști în diverse domenii, materiale video, conferințe și emisiuni live. Mai mult, sunt mamă a doi băieți minunați care mi-au oferit ocazia să văd lumea prin ...
citește mai mult
Ziua soacrei? 3 idei de cadouri inspirate
Ziua soacrei? 3 idei de cadouri inspirate