Echilibrul între viaţa profesională şi cea personală sună minunat în teorie, dar devine tot mai dificil de realizat. În anumite domenii, cum ar fi contabilitatea, dreptul, consultanţa sau pur şi simplu întreprinderile în general, acest echilibru se presupune că este imposibil de atins. Noi ne-am gândit la câteva trucuri pentru a reuşi să râmânem cât se poate de relaxaţi într-o viaţă atât de agitată.
Un procentaj destul de ridicat de persoane obişnuieşte să lucreze mai mult de 60 de ore/săptămână, afirmă studiile recente, motiv pentru care riscul apariţiei bolilor de inimă sau accidentelor vasculare creşte considerabil în rândul populaţiei actuale. Poate deveni cu adevărat dificil să menţinem un echilibru între viaţa profesională şi viaţa personală, însă este esenţială găsirea acesui echilibru pentru un trai de viaţă sănătos. Iată câteva trucuri pe care le putem pune în practică:
Intră într-un grup cu preocupări comune: Izolarea şi singurătatea pot fi o sursă majoră de stres, deci este important să realizezi un punct de conectare personal cu oamenii din jurul tău. În special dacă mediul de lucru este plin de persoane dificile sau chiar toxice, va trebui săte alături unui grup în afara jobului.
Chiar şi schimbul rapid de replici în timp ce stai într-o sală de aşteptare sau la coada de la magazin te poate ajuta să te simţi conectat la lumea din jurul tău. De asemenea poţi lua în considerare participarea la evenimente din comunitate, întâlniri cu prietenii pentru cafea, diverse cursuri din domeniile de interes sau voluntariatul.
Învaţă să spui „nu:” Uneori stresul vine din incapacitatea sau respingerea ta de a stabili limite şi graniţe. Dacă ai fost crescut să spuni mereu „da”, este timpul să regândeşti super-puterile cuvântului”nu”, care îţi va restaura sănătatea psihică din foarte multe puncte de vedere şi te va scăpa de o bună cantitate de stres acumulată.
Fii atent(ă) şi la structura ta internă: Pentru că nu poţi să-ţi separi sănătatea fizică de bunăstarea emoţională, este important să rupi în mod regulat momente din timp pentru a privi în interiorul tău. Tot ceea ce trăim de-a lungul zilei ne afectează în plan psihologic, motiv pentru care este recomandat să avem o anumită perioadă din zi în care să ne putem descărca de toată tensiunea negativă.
Îngrijeşte-te: dacă trăieşti o viaţă agitată şi rapidă, ideea de a te îngriji poate fi un concept străin. Sigur, poţi avea o vacanţă anuală sau poţi vizita un spa ocazional, dar ai o practică zilnică de îngrijire care contribuie la sentimentele de echilibru, linişte şi integritate?
Dacă nu, nu este niciodată prea târziu să începi să te gândiţi la moduri în care poţi avea grijă de tine într-un mod constant şi disciplinat. Te provocăm să creezi o listă cu cel puţin 25 de lucruri pe care le poţi face pentru a te îngriji. De exemplu, poţi alege să pregăteşti una dintre mesele preferate, să faci un masaj, să mergi cu bicicleta, să asculţi muzică, să petreci timp cu un prieten etc.
Prioritizarea activităţilor: Întârzierea frecventă este un factor important de stres, motiv pentru care este important să îţi prioritizezi cu atenţie activităţile. Concentrându-te asupra aspectelor zilei pe care o ai în faţă, vei reuşi să prioritizezi activităţile şi să obţii eficienţa maximă.
În cele din urmă, nu uita de liste! Este esenţial să faci liste cu lucrurile pe care le ai de făcut/cumpărat, pentru a-ţi uşura mintea de stresul produs de ideea de a fi nevoie să reţină multe aspecte!