Începutul anului poate veni cu dorința de a face schimbări radicale în viața ta. Una dintre acestea se poate referi chiar la schimbarea locului de muncă.
Dacă ești în căutarea unui loc nou de muncă sau ai găsit deja unul, iată ce acte să soliciți de la actualul loc de muncă atunci când pleci și ce acte să pregătești pentru noul loc de muncă.
Aceste acte nu le vei primi de la fostul angajatorul și nici nu este nevoie să le ceri, decât dacă noul angajator ți le cere.
Nota de lichidare
Un document pe care fostul angajator ți-l poate elibera, dar doar la solicitarea ta. Acesta nu este obligat să ți-l ofere dacă nu îl ceri tu. Și nici nu e musai să îl ceri dacă viitorul angajator nu ți-l solicită.
Unii angajatori cer nota de lichidare doar pentru a se asigura că nu mai există legătură între tine și fostul loc de muncă și că toate datoriile au fost achitate.
Adeverință de vechime
Acesta este un act important în special pentru Casa de Pensii, dar și pentru a demonstra că ai fost angajat într-o anumită perioadă de timp.
Cu ajutorul acestei adeverințe angajatorul nou îți poate calcula câte zile de concediu pe an să îți dea în funcție de vechimea în muncă, dar și de ce alte sporuri sau beneficii poți beneficia.
Adeverință medicală
Această adeverință este una diferită de cea emisă de medicul de la medicina muncii. De fapt prin acest act angajatorul nou va putea vedea de câte zile de concediu medical ai beneficiat în ultimul an.
Indiferent de locul de muncă unde vei merge aceste acte îți vor fi solicitate ca bază pentru dosarul tău de angajare. Pe lângă acestea, anumiți angajatori pot cere și acte suplimentare în funcție de postul sau funcția ocupată.
Iată ce să pregătești:
Act de identitate
Oriunde vei merge ți se va cere documentul care să îți ateste identitatea și domiciliul. Așa că acesta este un prim document pe care să îl pui la dosarul de angajare.
Certificat medical
Un act care să demonstreze că ești apt de muncă și că nu ai anumite afecțiuni sau boli care te pot împiedica în a-ți îndeplini sarcinile sau chiar să te pună în pericol.
Unii angajatori vor solicita și o adeverință de la medicul de familie, pe lângă dosarul medical complet de medicina muncii.
Controalele specializate făcute în medicina muncii diferă în funcție de postul ocupat.
Acte de studii
În funcție de specificul noului tău job poți atașa nu doar diploma ultimelor tale studii cât și atestate care să certifice competențele tale în domeniul respectiv.
Certificat de căsătorie sau de naștere a copiilor
Dacă ești căsătorit/căsătorită sau ai copii, depune și aceste acte la dosar pentru ca noul angajator să îți poate oferi anume deduceri.
Curriculum vitae
Deși nu este un act și nu este obligatoriu să îl pui la dosar, cu siguranță noul angajator va aprecia dacă nu va mai trebui să îl caute printre celelalte CV-uri primite.
Recomandare de la vechiul loc de muncă
Unii angajatori îți vor solicita această recomandare, alții însă nu. În special dacă aplici pentru un post cu o funcție mai înaltă, o astfel de recomandare îți va aduce doar beneficii.
Alte acte care îți pot fi solicitate: cazier judiciar și fiscal, brevete sau atestate specifice postului, repartiția AJOFM, declarație pe propria răspundere că nu ești adeptul vreunui partid (pentru anumite posturi) etc.