Ţi-ar plăcea să poţi citi cu o viteză de 25.000 de cuvinte pe minut? Să înveţi cu plăcere de 10 ori mai repede? Să ştii o limbă străină în 3 luni şi jumătate? Connie Larkin, specialist în PhotoReading şi coach, spune că aşa ceva e posibil.
Ce se întămplă doctore: Ce este PhotoReading şi care sunt beneficiile?
Connie Larkin: Din august 2009 cuvântul “PhotoReading” a intrat în vocabularul românesc, traducerea lui prin “FotoCitire” nefiind la fel de populară. PhotoReading este un curs creat de Paul Scheele ce are ca element principal învăţarea folosirii în mod conştient a unei abilitati pe care o avem cu totii, şi anume abilitatea de a fotografia mental. În cazul cursului de PhotoReading înseamnă să folosim această abilitate în legatură cu învăţatul şi cititul. Rezultatul promis prin participarea la curs este: “să citeşti tot ce ai de citit în timpul pe care îl ai la dispoziţie, cu nivelul de înţelegere de care ai nevoie”.
În manual mai sunt două întrebări la care participanţii răspund chiar în prima jumătate de oră, devenind astfel prezenti la ce pot să se aştepte să primească:
1. “Câţi dintre voi aţi fi satisfăcuţi dacă aţi citi de cel puţin două ori mai repede decât o faceţi în prezent, cu un nivel crescut de înţelegere?
2. Câţi aţi fi încântaţi dacă aţi avea aceeaşi înţelegere sau mai bună citind o carte, care în mod normal v-ar lua 10 ore, în doar o oră?
Acestea reprezintă beneficiile minimale promise de Paul Scheele, dar, când oamenii au acces la această nouă paradigmă, rezultatele sunt neimaginate, extraordinare şi multiple.
C.S.Î.D.:În cât timp poti să deprinzi aceasta tehnică şi ce anume dezvolţi prin PhotoReading?
C.L.:Tehnica o deprinzi în prima zi, în a doua zi o practici pe alte două sau trei cărţi şi apoi, după curs, dacă practici ajungi la performanţe direct corelate cu nivelul tău de practică. În alte cuvinte, ai rezultatele pe care le produci prin practica pe care o faci. Ce dezvolţi? În afară de beneficiile promise de Paul – cum am răspuns la prima întrebare – dezvolţi o legatură cu partea non-conştientă a minţii unde rezidă geniul nostru. Rezultatele sunt infinite.
C.S.Î.D.: Odată învăţată această tehnica, are efect limitat?
C.L.: Efectul este întotdeauna acolo, ca posibilitate, dar simţit doar în procesul practicii, cât practici. Cu cât practici mai mult, cu atât efectele sunt mai puternice şi surprinzătoare.
C.S.Î.D.: Care este procesul PhotoReadingului şi cum functionează creierul în acest sens?
C.L.: PhotoReading vine odată cu o abordare diferită a materialelor scrise.
Ca să înveţi să fotociteşti trebuie – mai întâi – să fii dispus să consideri că este posibil să fotografiezi mental o carte în doar câteva minute.
Că tu consideri acest lucru posibil sau nu, este totuşi un fapt: cu toţii avem privire periferică, cu toţii avem abilitatea de a fotografia mental (dacă creierul nostru este sănătos şi nevătămat).
Sistemul prin care se învaţă/redescoperă această abilitate de a fotografia mental se cheamă “Sistemul Mental Integral” şi constă în cinci paşi.
Primul pas – PREGĂTIRE – constă în intrarea într-o stare mentală ideală pentru învăţat, şi stabilirea unui scop pentru lucrul cu cartea aleasă.
Pasul doi – PREVIZUALIZARE – durează un minut.
În acest pas se creează un fel de folder în care se descarcă ulterior cartea.
Pasul trei – PhotoReading – constă în acţiunea de descărcare/download a cărţii prin intermediul unei priviri chemată fotofocus; această privire face posibilă fotografierea mentală a cărţii;
Pasul patru – POSTVIZUALIZARE – este un process de 8 sau 12 minute de lucru cu cartea, în el se creează curiozitatea;
Pasul cinci – ACTIVARE – face posibilă obţinerea informaţiei dorite din carte.
La final, rezultatele depăşesc orice aşteptare.
C.S.Î.D.: Cum reuşeşti ca în două zile să schimbi acest proces tradiţional de a citi şi să treci la un nou mod de aborda cititul?
C.L.: Rezultatele fascinante pe care majoritatea participanţilor le au în cursurile de PhotoReading pe care le conduc se datorează în egală măsură antrenamentului şi experienţei mele de peste 30 de ani ca leader de cursuri ontologice. Educaţia ontologică este un tip de educaţie prin care se disting şi depăşesc barierele pe care oamenii le au, în cazul acesta fiind vorba despre ce anume îi opreşte să se elibereze de practici şi gândire limitative.
Pe principiul că “nu poţi face o prăjitură punând frişcă peste noroi”, orice încerci să înveţi peste o gândire limitativă de care nici nu ai habar, sau ai habar şi nu ştii cum să te eliberezi de ea, se face cu greutate, iar rezultatele sunt de scurtă durată şi inferioare a ceea ce este posibil.
Tehnica extraordinară de a fotografia mental orice document scris creată de Paul Scheele, cuplată cu expertiza mea de coach şi leader de cursuri Ontologice, fac ca acest curs să fie o experienţă unică.
C.S.Î.D.: Photoreadingul este pentru oricine?
C.L.: Da, pentru oricine are preocupări vizavi de performanţă în a învăţa, citi mai repede, accesa informaţia când vrea, elibera abilităţile pe care le are şi a le pune în practică în viaţă ACUM, nu cândva, mai târziu, cand va fi “pregătit ….de-ajuns”.
C.S.Î.D.:Care sunt schimbarile pe care le-ai observat la cursanţii tăi după ce au invăţat PhotoReading?
C.L.: Ce observ la finalul fiecărui curs este o schimbare de înfăţişare. Feţele majorităţii participanţilor înfloresc efectiv, exprimă o uşurare, bucurie, jovialitate. Indiferent că sunt elevi, studenţi, CEO, persoane în poziţii de management, medici, avocaţi, la final aproape toţi comunică faptul că experimentează claritate mentală, încredere şi respect pentru intuiţia lor, citesc uneori de cinci, şapte sau chiar zece ori mai repede, au încredere că pot aborda orice material şi au o relaţie cu învăţatul si cititul care le aduce bucurie şi nerăbdare de a învăţa/descoperi lucruri.