Se spune că pentru a avea o conversație plăcută înseamnă să ai și un talent nativ în a comunica, să fii un vorbitor grozav. Specialiștii demontează astăzi acest fapt, însă! Aceștia sunt de părere că, dacă vrei să faci o impresie nemaipomenită în fața cuiva, trebuie să… știi să asculți. Da, ai auzit bine!
Un director de marketing a analizat în cadrul unui STUDIU 25.537 de apeluri de vânzări în folosind AI (inteligența artificială) și a costatat că interacțiunile în care agentul de vânzări a vorbit 43% din timp și a ascultat 57% din timp au avut și cel mai mare randament în vânzări. Această constatare a ajuns să fie recunoscută astăzi drept REGULA 43:57.
Concluzia studiului se prezintă astfel: chiar dacă analiza a fost realizată pe apeluri telefonice de afaceri, motivul pentru care funcționează ar trebui să se aplice și în cazul discuțiilor sociale.
„Respirațiile profunde sunt întotdeauna bune. Întotdeauna. Pentru că… liniștește acel răspuns de frică. Te ajută să fii mai prezent’, a spus Murphy. „Dar și să-ți dezvolți curiozitatea. E important să fii curios decât să ai dreptate. Și nu trebuie să intri în fiecare conversație cu frică de a nu greși ceva.”
Ascultarea activă presupune prezență conștientă pe parcursul conversației, empatie, răbdare și implicare constantă.
Cu alte cuvinte, atunci când îl asculți activ pe celălalt, îți concentrezi toată atenția asupra conversației respective și rămâi prezent(ă) pe tot parcursul său.
Calităţile unui bun ascultător nu se opresc aici, însă. În această categorie intră și persoanele care se străduiesc să creeze un climat de încredere, își folosesc experienţa în favoarea interlocutorului, nu se bazează pe etichete, nu absorb energie, ci o oferă, învaţă mereu de la oameni.