„The Social Dilemma” este un documentar original Netflix axat pe explorarea a ceea ce este ascuns în spatele tehnologiei și ecranelor utilizate în secolul 21. Acesta îndreaptă atenția asupra consecințelor dependenței și vulnerabilității față de tehnologie cu care societatea noastră se confruntă.
Neavând la bază influenceri, figuri publice sau susținători, „The Social Dilemma” prezintă o perspectivă interesantă a experților în tehnologie din Silicon Valley care au creat multe dintre aplicațiile și platformele de social media populare descrise în film.
Experți în tehnologie precum Tristan Harris, fost angajat Google, și Justin Rosenstein, care a lucrat la Facebook și a fost manager de produs la Google, sunt doar câțiva dintre naratorii din film care au acceptat să vorbească despre aceste mari încălcări ale vieții private care aveau loc.
„Când cream butonul de like, întreaga noastră motivație era ‘putem răspândi pozitivitate și dragoste în lume?’” a spus Rosenstein. „Ideea că, ajungând în prezent, adolescenții ar deveni deprimați când nu au destule like-uri sau că aceasta ar putea duce la polarizare politică nu era pe radarul nostru.”
Întrebarea este, ce altceva mai fac aceste tehnologii în afară de a ne conecta?
În film, se subliniază că, în timp ce ne conectează, aceste tehnologii ne și divizează, controlează, manipulează, polarizează, distrag și monetizează toate aspectele vieții.
„În timp, ai falsa senzație că toată lumea este de acord cu tine pentru că toată lumea din feed-ul tău de știri gândește la fel ca tine,” spune Roger McNamee.
Acest lucru demonstrează o dilemă importantă cu care se confruntă lumea în prezent. Mintea din spatele ecranului este foarte conștientă de ce conținut va menține atenția utilizatorului. Prin urmare, același conținut sau unul similar va continua să apară pe dispozitiv, indiferent de acuratețe și adevăr. Acest lucru are puterea de a conduce la răspândirea știrilor false, care pot afecta foarte mult o alegere.
Acestea sunt câteva întrebări pe care documentarul le pune și le folosește pentru a demonstra o amenințare majoră la adresa democrației. Dacă oamenii sunt manipulați cu privire la ce știri văd, în timp ce primesc și informații false, ce bine va face acest lucru umanității? Dacă nu există nimic care să reglementeze acest lucru cu certitudine, cum poate fi viitorul de încredere?
„Noi suntem produsul. Atenția noastră este produsul vândut agenților de publicitate,” spune Rosenstein.
Sursă foto: Shutterstock
CITEȘTE ȘI: Vrei să înțelegi mai bine cum funcțioază mintea? ”The Mind, Explained” (NETFLIX) are toate răspunsurile