Avioanele au fost o invenție revoluționară pentru călătoriile pe distanțe lungi, însă multe dintre aspectele lor rămân necunoscute pentru pasagerii obișnuiți. Dincolo de confortul oferit și de serviciile de bord, există o serie de detalii mai puțin cunoscute despre avioane care îi fac pe pasageri să se întrebe cum funcționează aceste mașini impresionante.
În acest articol, veți descoperi 15 lucruri neștiute despre avioane, de la cel mai sigur loc în care să stați în timpul unui zbor, la culorile specifice ale interiorului și ale cutiilor negre.
Este adevărat! Mecanicii aeronautici pot folosi un tip special de adeziv numit „speed tape” pentru a repara un avion, conform The Washington Post. Cu toate acestea, publicația a subliniat că această bandă adezivă ar trebui folosită doar pentru reparații temporare și minore la componente nestructurale ale aeronavei.
V-ați întrebat vreodată unde merge echipajul de zbor când sunteți într-un zbor de 15 ore? Aceștia se îndreaptă către compartimentul de odihnă al echipajului. Aeronavele mari au în componența lor camere care arată precum cele de hotel, doar că mult mai mici.
Registrele de zbor nu sunt vopsite în negru, ci în portocaliu, deoarece sunt mai ușor de observat. Cu alte cuvinte, se evidențiază ușor și sunt rapid de localizat vizual.
Da, tocmai acest lucru de pe care de obicei mâncați conține cei mai mulți microbi. Conform MathTravel, o masă are aproximativ de 8 ori mai multe bacterii decât butonul de la toaleta avionului.
Dacă aveați impresia că măștile de oxigen sunt utile pe toată durata unei crize aeriene, aflați că nu este așa. Măștile dintr-o aeronavă Boeing 737, de exemplu, furnizează doar 12 minute de flux de oxigen conform unui raport din 2006 al Consiliului pentru investigarea accidentelor și siguranța aviatică.
Cea mai periculoasă parte a unui zbor este aterizarea. Între 2007 și 2016, 24% dintre accidente s-au produs în timpul aterizării.
În timp ce timpul de aterizare constituie aproximativ 5% din timpul total de zbor, timpul de croazieră reprezintă aproape 57% din timpul de zbor și doar 11% din accidentele fatale între 2007 și 2016 au avut loc în timpul porțiunii de croazieră a unui zbor, conform unei analize de la Airline Rating.
Cel mai mare avion din lume, Antonov An-225, realizat în Ucraina, a fost incredibil de greu, potrivit Best Life. Acesta cântărea impresionantul număr de 591,7 tone. Este mai greu decât 12 balene.
În 2015, revista Time a descoperit că locurile cele mai periculoase în timpul unui zbor sunt cele din mijlocul avionului, având o rată de mortalitate de 39%. Cele mai sigure locuri în caz de accident sunt în ultima treime a avionului, unde rata de mortalitate este de 32%.
Un raport Wall Street Journal din 2007 a descoperit că unele companii aeriene curățau păturile doar o dată la 30 de zile. Aceasta abordare s-ar fi putut schimba odată cu pandemia Covid-19, dar tot ar fi mai bine să nu riscați.
Chiar dacă tu crezi că îți blochezi ușa la toaleta din avion, însoțitorii de zbor pot deschide orice toaletă din avion de afară, în cazul unui eventual pericol.
Potrivit Travel & Leisure, albastrul este culoarea preferată pentru interiorul majorității companiilor aeriene, nu numai datorită efectului calmant, ci și pentru că dă o impresie de competență, fiabilitate și inteligență – toate calități pe care le doriți de la avionul cu care călătoriți și de la echipajul său.
Se pare că zvonul că piloții mănâncă mese diferite pe parcursul zborului este adevărat, conform Reader’s Digest. Totul a început după un incident în care doi piloți s-au îmbolnăvit în timpul unui zbor de la Boston la Londra, determinând avionul să se întoarcă.
Ferestrele avioanelor sunt alcătuite din mai multe panouri de sticlă și găuri mici. Aceste mici orificii sunt acolo pentru a reduce presiunea asupra panoului din mijloc în timpul zborului.
Lumina cabinei este diminuată nu doar pentru a ajuta la somn. De fapt, este o precauție importantă de siguranță care permite ochilor să se adapteze la iluminarea din exterior în cazul în care este necesară o evacuare de urgență.
Surse: msn.com, eduadvisor.my