Înainte să apelaţi la serviciile medicale private din România, trebuie să analizaţi foarte bine piaţa asigurărilor private de sănătate. Ce trebuie să urmăriţi, care sunt drepturile şi obligaţiile în calitate de asigurat, ce ar trebui să vă ofere un contract de asigurare, care este legea aplicabilă contractului de asigurare privată aflaţi de la specialiştii APC România după cum urmează.
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor impune societăţilor de asigurare şi intermediarilor în asigurări să fie transparenţi şi să furnizeze clienţilor persoane fizice o informare scrisă care să conţină: informaţii generale despre asigurator/intermediar, procedurile de soluţionare a eventualelor litigii rezultate din executarea contractului, legea aplicabilă contractului de asigurare şi existenţa Fondului de garantare; informaţii despre contractul de asigurare, cum ar fi: definirea fiecărui eveniment asigurat şi a indemnizaţiei de asigurare în cazul producerii evenimentului asigurat, excluderile din asigurare, modalităţile de executare, suspendare sau încetare a contractului, modalitatea prin care se plătesc primele şi termenele de plată a acestora, modalităţile şi termenele de plată a indemnizaţiilor de asigurare, a sumelor de răscumpărare şi a sumelor asigurate, orice penalităţi impuse de contract în situaţia rezilierii contractului înainte de termen sau unilateral şi altele.
Această informare trebuie făcută clar şi exact, pe hârtie sau pe alt suport durabil, prin intermediul unuia sau mai multor documente, care să fie transmise clienţilor într-o modalitate care să confirme că aceştia au luat cunoştinţă despre conţinutul lor.
În cazul asigurărilor de sănătate, obligaţia de a furniza clienţilor o informare scrisă se aplică şi pe parcursul derulării contractului de asigurare.