Bomba a explodat. Noi… incepem sa ne resemnam. Nu stim, insa, in ce directie o vom apuca. Si mai ales…cu ce ne vom deplasa.
Nu vom mai cumpara masini vechi, ci vom urma exemplul dat de presedinte , cumparand masini din productia proprie.
Sau…le vom inmatricula pe cele vechi in tarile vecine, cu o legislatie mult mai ingaduitoare.
Vom cumpara masini noi, cu motoare de capacitate mica sau ne vom inghesui, precum somalezii, in mijloacele de transport in comun, alaturandu-ne fortat trend-ului eco.
In oricare dintre situatii un lucru e cert: masura guvernului ne lasa un gust amar.
Sa presupunem ca…
… nu vom mai cumpara masini vechi
Acest lucru ar atrage un set de efecte nedorite de cetateni. Poate cel mai important: vom fi datori vanduti bancilor. Asta, desigur, daca vom fi declarati eligibili pentru credite.
…vom cumpara masini vechi, dar le vom inmatricula in “vecini”
Pentru ca masinile second-hand sunt extrem de profitabile pentru toate buzunarele, romanii – cei mai inventivi oameni din lume – au venit cu o idee pe masura: inmatricularea in tarile invecinate.
…vom apela la productia proprie
Daca vom opta pentru masinile productie proprie, atunci… o facem pe pielea noastra. Daca e sa ne luam dupa cei mai multi, asta ar insemna….adio confort si calitate deprinse de la modelele „nascute” peste hotare si trecute de varsta majoratului
… sau la transportul in comun
Daca niciuna dintre variante nu va multumeste, ramane in picioare vesnicul transport in comun. Desi metroul a devenit imaginea in oglinda a unei cutii cu sardele, e la mare cautare.
Poate si pentru ca, spre deosebire de tramvai, autobuz sau troleibuz, n-are a face cu lumea de deasupra. Cu haosul, adica.