Psihologii de la Universitatea din Bourgogne din Dijon au descoperit că mirosul fructelor ne poate ajuta să facem alegeri alimentare mai sănătoase.
La studiu au participat 115 persoane cu vârste cuprinse între 18 si 50 de ani, care au fost împărţite în două grupuri. Unii dintre ei au intrat într-o cameră unde se vaporizase, cu câteva secunde înainte, parfum de pară, iar ceilalţi au mers intr-o sala fară parfum. Niciunul dintre participanţi nu a fost informat despre scopul studiului. Peste 15 minute, toţi participanţii au mers la masă.
La desert, trei sferturi dintre cei care au fost expuşi aromei de pară au ales un desert cu ciocolată, iar mai multe de jumătate din celălalt grup au ales un desert cu măr. Oamenii de ştiinţă sunt de părere că mirosul fructului a rămas în subconştientul subiecţilor şi le-a influenţat ulterior decizia. Aroma delicată de pară evocă amintiri din copilărie şi în momentul în care o persoană este expusă la aroma fructelor, creierul are mai multe şanse în ceea ce priveşte opţiunea sănătoasă.