Sunt folosite de ani de zile, patronii considerându-le deosebit de eficiente, în special în privinţa costurilor de întreţinere. Studii recente arată însă că în ceea ce-i priveşte pe angajaţi, birourile îngrămădite „în hală” sunt o adevărată ameninţare la adresa sănătăţii.
Zgomotul continuu şi uneori în exces, lipsa de intimitate precum şi prezenţa constantă a unor factori de distragere a atenţiei pot genera stres în rândul angajaţilor.
Dintr-un studiu la care au participat 20.000 de angajaţi în birouri de tip hală a reieşit că 56% dintre aceştia se plâng de lipsa intimităţii, 60% susţin că nu se pot concentra din cauza zgomotului din jur, iar 55% nu se simt bine din pricina temperaturii ambientale (fie este prea frig din cauza aerului condiţionat, fie aerul este irespirabil ca urmare a lipsei surselor naturale de ventilaţie).
Iar unul din trei angajaţi este nemulţumit din cauza lipsei luminii naturale.
Oamenii de ştiinţă de la University College London atrag, la rândul lor, atenţia asupra acestui fenomen de înghesuire a angajaţilor în spaţii comune care poate conduce, în unele cazuri, la grave probleme de natură psihică.